| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
![]() Et alternativ til de som vil ha sump og allerede har fullt akvarie. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Anbefaller alle  ta en titt p tank of the month
http://reefkeeping.com/issues/2004-04/totm/index.htm viser et ganske greit oppsett med eksternt avrennings kammer.... Pervers tank som vanlig som alle av tank of the mont er... 8O
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Kan du ligge ut tegningen en gang til. Fikk ikke tatt kopi. Tenkte jeg skulle vurdere dette. Da slipper jeg  kj¯pe overrenningsboks |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Forhandler
|
Eg forstÂr ikkje helt ka du mener, kan du ikkje se tegningen p maskinen din? e` det bare eg som kan se det.
Skal du kj¯re igang med dette systemet m du passe p at overrenningen stopper ved str¯mstans. Man fÂr hevertprinsippet gjennom den lille tynne slangen, (r¯d). Derfor m du ha en tett hj¯rneavrenning. Siden mitt ikkje var tett tredde eg innp en colaflaske p r¯ret. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Da er det hos meg
Ser bare ett r¯dt kryss. Hjelper gjerne nÂr jeg kommer hjem p egen maskin. M sjekke innstillingene p internett exploreren her p jobben !! |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Kj¯rer du dette systemet n ? Hvor mye vann tar du gjennom og hvilken dimensjon er r¯rene. Hva skjer nÂr str¯mmen kommer tilbake. Er systemet selvstartende? |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Systemet e` selvstartende. Det slutter av seg selv ogsÂ. Men bare om r¯rene e` gjort riktig. Eg har det sÂnn no bortsett fra at eg koblet skummeren til. Etter skummeren ble koblet inn starter systemet bare delvis igjen. Det som skjer e` at det blÂses mye luft i akvariet. Vannet renner tilbake i sumpen likevel, men man m hjelpe systemet igang for  f vekk luften.
Bruker 50mm r¯r og kj¯rer 3500L/t. Man kan ogs dra mer vann igjennom, eller mindre. H¯yden p utl¯pet bestemmer kor fort vannet dras igjennom. Her m man pr¯ve seg litt frem. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|