| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administrator
|
Holder på å bygge revet mitt opp. I den sammenhengen skal jeg lime en del stein til ruten og hjørneavsuget. For å få best mulig feste trenger jeg rene snittflater. Hva slags verktøy er det beste å bruke ?
Tidligere har jeg brukt baufil, men er det noe bedre og mer effektivt som anbefalles ?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
damantblad på vinkelkutter.
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Kan også bruke en elektrisk sverdsag med langt blad.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei Hans Fredrik
Du skriver at du skal lime steinene til glasset. Hadde det vært en ide å kutte til pleksiglass som du så limer steinen til slik at du har muligheten til å ta ut steinene på en enkel måte? Jeg forutsetter at pleksiglasset er så stort at det må presses mellom bunnen på karet og kantlisten på toppen. Dersom du har behov for det kan du også lime fast andre rør/slanger mm først, og teste dette, før du limer på steiner. Tror jeg skal prøve dette selv i 270-literen dersom ingen har noen gode grunner til at jeg ikke bør gjøre dette.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Er det noen som vet hvor en kan få kjøpt 3-5 mm pleksiglass(og lim) til en fornuftig pris?
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Kommer an på hvor mye du trenger.. For små biter er Clas Ohlson stedet for større størrelser må du snakke med en glassmeser.
JEg har selv bestilt fra Hole Glass..priser finner du på www.holeglass.no
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Har du fysisk gjort nokke med karet eller e` du fremdeles på planleggeren?
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Fysisk.. utrolig men sant..
Når limet på overrennet er noenlunde tørt begynner jeg revet som jeg har tenkt å bruke god tid på. Satser på å ha alt gående iløpet av en 2 ukers tid.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|