| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Lurer på om det går an å bygge inn ett saltvannskar. Vurderer å bygge det inn med tre og kryssfiner. Blir det for lite lufting, eller byr det på andre problemer?
Mvh Håkon |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det går nok helt fint.. du tenker nå på å lage en "hette" over akvariet ? Det er noe de fleste av oss har tror jeg
Hvis du er redd for for lite luft sirkulasjon over akvariet kan du montere på noen små vifter.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Tenkte på å lage heilt skap. Der bare fronten på akvariet viser. Ã… med en luke for å komme til i akvariet.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det går i de fleste tilfeller helt fint, du må bare passe på å få nok utlufting som Frogfish skriver så blir det nok bra, legger du inn litt om "nybygget" ditt her på aquafreaks.no så får du sikkert en del gode tips underveis.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Takker for tilbakemeldinger.
Er på planleggnings stadiet enda... Men skal komme tilbake med meir info... |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Akvariet mitt er bygget helt inn, jeg har en badreomsvifte som suger all "gammel varm luft" rett ut av huset.
For min del er den viften være eller ikke være, den senker også temperaturen i rommet med flere grader Hetten som er over akvariet mitt er åpen bak, inn mot veggen, det er en grei måte å få inn ny luft på.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Tror kansje det blir litt drastisk å sette inn ei vifte midt i stua. Spørs reaksjonen på madammen då... :eh
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Dersom du har den rett bak akvariet, inni "skapet" så vises den jo ikke fra innsiden. Får du i tillegg et deksel på utsiden av huset vil den nesten ikke vises der heller.
Jeg håper på å laget noe slik dersom jeg får meg et nytt og større akvarium når jeg flytter. Men må jo innrømme at madammer desverre ofte har forskjellige veto retter som kan benyttes i slike saker, slik er det her i huset også. :| Endre
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Som forventet, store protester!! Hehe...
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvis du har åpning bak i skapet, kan du montere viften der slik at den suger den blåser den varme luften ut av skapet. Evt. kan du sette en inn som blåser over akvarie overflaten.
Viftene du skal bruke er i størrelse med 120mm PC vifter. De bråker ikke og er usynlige for alle uinvidde siden de er inne i skapet. Hovedsaken er at du kan få en slags sirkulasjon inne i skapet.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva slags tre-type til innbygging av akvarie? | joachimB | D.I.Y Gjør det selv | 16 | 29th April 2007 18:49 |