| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. Jeg sliter, slik som mange av dere sikkert også gjør, med utslipp av for mye kondensluft fra akvariet. Siden akvariet mitt står i et lite rom, trekker fordamningsluften rett til vinduene og legger seg der.. må tro vinduene mine begynner å se mindre bra ut.
Jeg har nå tenkt å bygge inn karet mitt HELT, med lydisolasjon og hele pakka. Dermed må jeg suge ut lufta fra denne kassa ved hjelp av en el. vifte... og dermed vil jeg sansynligvis få det enda værre. Finnes det en måte å 'avfukte' luften på? Selv tenkte jeg at jeg kanskje skulle føre luften ut gjennom et langt rør, hvor den fuktige luften fikk tid til å kjøle seg ned på ... da vil noe vann samles i røret, og det kan jeg ta bort ved å la røret løpe ut over en bøtte el.l. Noen motforestillinger? Forslag? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
De har luftavfuktere til 1800 kroner på byggevarebutikker og Clas Ohlson for tiden. Veldig effektive greier.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har montert en baderoms vifte over akvariet som suger luften ut av huset Viften slår seg på når jeg har luftfuktighet over en gitt prosent. Fungerer som bare juling. Ingen kondens på vinduene eller noe annet sted.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ehemmm...... ok, den var litt flau..... dette burde jeg vite :shock: Kommer en slik en inn i huset i løpet av kort tid
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg bor i blokk, og fant et høl i veggen som jeg koblet meg til, og det suger så bare juling :shock: Her er bilde av installasjonen...Får håpe ikke vaktmesteren kommer...
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Vaktmesteren din er no blitt varslet :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | ||
|
Junior Member
|
Sitat:
|