D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 12th February 2005, 15:47   #1 (permalink)
Member

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 248
Standard DIY leverandører

Ofte så er det frustrerende å bo i lille Norge når man skal ha fatt i ting. Deler av PVC, rør, acryl etc. er det få som har, og de som har litt vet å ta seg betalt for det. Steder som aquaticeco.com og usplastics.com kan gi tårer i øynene. Dessverre er fraktprisene slik at man nesten bør vite hva man trenger de neste årene, eller slå seg sammen flere.

Det hadde vært interessant å høre hvilke "lokale" kilder folk vet om for slike ting, kilder som også har fornuftige priser.

Personlig har jeg foreløpig bestilt mye fra utlandet, men det er veldig plagsomt når man bare trenger noen få ting. Ville gjerne kjøpt alt her, også til noe høyere priser. Men å betale +400,- for en ventil hos rørleggeren når tilsvarende ventil kan koste 60,- utomlands, synes jeg ikke om.

Kaldt saltvann!!
Petrus er offline   Svar med sitat
Gammel 12th February 2005, 16:08   #2 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Jan 2005
Sted: fredrikstad
Meldinger: 44
Standard Re: DIY leverandører

jeg har fått tak i alle mine rør deler igjennom en grossist. har en del bend og deler for 25mm til overs.
sianjr er offline   Svar med sitat
Gammel 12th February 2005, 16:24   #3 (permalink)
Member

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 125

Har det på akkurat samme måten. Det er skikkelig kjipt. Det verste er at det etablerte næringslivet i Norge kjemper med nebb og klør mot utlenlandske kjeder som forsøker å etablere seg. Men det går vel sakte i riktig retning håper jeg.
Det eneste stedet som reklamerer med PVC rør er Aquazoo:

http://www.aquazoo.no/shop/index.php

Vet ikke om nettbutikken er i drift ennå siden det ikke er priser på alle varene og ikke link til nettbutikken fra hovedsiden.
Det står heller ikke priser på PVC rørene. Håper de har tenkt å komme igang etterhvert.
Gammel 12th February 2005, 18:11   #4 (permalink)
Senior Member

alf-magne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: varhaug
Meldinger: 672

jeg bestillte inn fra tyskland...
syntes ikke det bel noe serligt dyrt...lure på om det var 200 i frakt pluss
24% i mva så fikk det til en billigere penge enn om jeg skulle handlet det i en akvarie forhandler.

kjøpte pvc-rør hos aquazoo. manglet bare en liten rest til karret mitt.
vet også at webzoo har noe bends og diverse liggende.

plexiglass får jeg hos svigers :lol: har en del 6mm plater på 120*60cm liggende kjekt og bruke til diverse og så er det gratis da :laughing :P :laughing

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are