| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg går med tanker om å få lagd meg ett rensehode til skummeren min. Funnet mange sider som har noe om dette men bare en side med noen som har lagd seg en slik.
Jeg synes det mangler både tekniske data og informasjon om hvordan noe slikt optimalt bør fungere og hva som faktisk skjer når en bruker dette utstyret. Dette gjelder jo omtrent alt av utstyr vi bruker i denne hobbyen. Det jeg lurer aller mest på er : * hva har avleiringene på skrapen (det være seg både kost og sleik) og aksel å si i forhold til avleiringene som skjer på veggene. * hvor ofte bør denne gå (dette er kanskje den enkleste å svare på, så sjelden som mulig og så ofte som nødvendig, må nesten prøve seg frem). * hvor mye har arealet som forsvinner å si for virkemåte på selve skum oppbygningen oppover i røret Jeg blir nok til å bruke det orginale lokket til skummeren og modifisere dette. Jeg skulle nok ønsket å bruke en 12v motor for å øke sikkerheten noe, men nå er det dukket opp en 230v motor som får gjøre jobben. Bilder... tja bilder legges ut fortløpende som alltid |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
self cleaning head skimmer - Google Search
google is smart. aakurat nå fått fiksa noen silikon børster, blir ikke enig med meg selv om det er børster ala deltec eller nal som bubble king som er tingen. begge har plusser og minuser, men jeg har mer tro på børster i lengden, for mye som kan gå galt med nalen. alt for lett å lage riper i koppen om noe fester seg, men denne er nok mye bedre sånn når alt er rent og pent uten harde substanser. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
da var den ferdig og kjørt en måned.
http://familienholen.net/borge/blog/5/photo_2.jpg http://familienholen.net/borge/blog/5/photo.jpg får ikke til å laste opp bildene, påstår at de er for store, men der er den altså. konklusjon: for de som ikke vasker skummeren mer en en gang i måneden , så ligger denne i en fast høy produksjon, bare ikke 100%. For de som ikke er late så får de omtrent 100% ut av skummeren om de vasker den i akvarievann hver 3. dag. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Vet ett prinsippe er ganske likt til hva Deltec lager for 6000.- , men har ikke sett disse i praksis.... |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
Er ikke sikker på hva du mener med rent, men du får aldri 100% effekt på grunn av redskapen som stikker ned i senter.
6000,- sier du... var over 10 sist jeg sjekka, men skal intømme at jeg aldri har spurt kenneth om pris Det som er fordelen uansett med børstene eller hva en bruker er jo at så lenge de ikke rengjøres i ferskvann så ødelegger de ikke boblene, etter rengjøring så gjør den det noen timer, men i dag 2 dager etter måneds rengjøringen så er den på maks av det den greier med børstene. Siden de også roterer så skrur de på en måte skummet ut av røret. Resten av tiden så er det vel som å bruke en skummer med litt mindre diameter i stigrøret. btw offtopic, jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk laste opp bildene fra e hjemmeside for de er for store, de er ikke spesiellt store, hadde det gått an å trikse litt for å øke den grensen? Det er du som styrer denne siden var det ikke? |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|