D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17th December 2009, 20:34   #1 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Trondheim/Norge
Meldinger: 457
Standard sjalupåtorwave-box

Etter at torae satte opp sitt nye kar med wavebox fra tunze, så fikk jeg en flashback fra alle karene jeg så i bankok i fjor.

Nuvel en tunze koster jo 3500++ og det er jo ikke akkurat standard størrelse jeg har. Må jo prøve å se om dette er no tess i mitt kar. 4 stk 300x200x3mm plexiplater, en bunn og 50mm hull etterpå

takket være jan (joppe?) som lagde en styring for 4 pumper (som ikke greier annet enn å rikke vannskorpa mi ett par mm + -(4 hadde kanskje greid det men den fjerde 6101 var ødelagt og kjørte bare med tre)).

uansett waveboksen ble putta i karet, det ble fart i sakene denne flytta vann i mengder, er nå vel ikke like brutalt som hos tor, men xeniaen ser FLOTT ut.

selvsagt er det ikke så enkelt å putte bilder fra iphone å inn men det kommer litt om bygging og diverse.
http://familienholen.net/borge
Borge er offline   Svar med sitat
Gammel 17th December 2009, 23:22   #2 (permalink)
Member

SalTiE sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 184
Standard Sv: sjalupåtorwave-box

Lagde styring...
Tell me more!

Trodde forresten ikke Jan var kapabel til å lage noe
(er sikker på at han har egne alver i kjelleren)

Høm, høm, sa du plexi...
(Akryl, PVC, eller PC)

Kalle.
SalTiE er offline   Svar med sitat
Gammel 18th December 2009, 00:22   #3 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

Jeg prøver å leve rundt best practice, jeg liker ting lett.
Jan har lagd meg en styring, som jeg delvis vet hvordan han lagde, men ikke vil vite noe om fordi jeg kjenner noen som gjør det for meg hehe.
Han var kapabel nok til å til å lage en styring til mine tunze pumper ihvertfall og det er jeg meget takknemlig for.
Du av alle her vet da hva plexiglass er?

sitter på jobb å svarer nå, akkurat limt inn feste for å sette fast over kanten på karet mitt. Legger inn noen bilder i ... tja når jeg får overført noen bilder.
Kanskje Jan vil komme med noen forretnings hemmeligheter angående boksen sin og noen bilder å legge ut av innmaten, orker ikke skru den opp men legger ut bilder av hvordan den ser ut.
Gammel 21st December 2009, 06:05   #4 (permalink)

joppe sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: trondheim
Meldinger: 10

[quote=Borge;28046]

uansett waveboksen ble putta i karet, det ble fart i sakene denne flytta vann i mengder, er nå vel ikke like brutalt som hos tor, men xeniaen ser FLOTT ut.QUOTE]

det er ingen grunn til at dette skal virke like bra som hos Tor, jeg tror du må prøve å justere litt på timingen, det skal ikke mye justeringene til for å få store bølger.
joppe er offline   Svar med sitat
Gammel 21st December 2009, 14:22   #5 (permalink)
Senior Member

Borge sin avatar

mjo, resonansen i karet virker helt utmerket ser det ut til.
Jeg flytter rett og slett ikke nok vann med den ene 6101 pumpa.
Det jeg ser som er ett problem er rista rund propellen, den hindrer for mye vann både ut og inn, og du ser det veldig godt når boksen er tom og du putter den ned i vannet. Ser jo på prisen på en tunze wavebox at den lønner seg i forhold til å kjøpe med 6201(5) pumpe.
lønner seg også i forhold til 2x 6101.
Hadde karet mitt vært noe grunnere ... si 70 hadde nok denn lagd bølgeskvulp så det griner etter. Skal spørre tor om å se hvordan denne oppfører seg i karet hans, bare for å sammenligne.
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are