| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
På diverse utenlandske fora går diskusjonen om hvorvidt kraftige LED-lys vil gi en flimring à la MH-lys, er det noen her inne som faktisk har prøvd det? Kjenner på meg at bygging av en vanntett LED-lyskaster er nært forestående...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Litt sånn på siden... jeg har litt flimring med kun T5 jeg. Så ville tippe LED gav noe imellom det og HQI sin flimring.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jag var kanskje en smule upresis...en viss grad av flimring får man vel av alle lyskilder, men jeg er mer ute etter skarpe 'glitter lines' eller hva de nå kaller dem i det store utland
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
MH vet vi jo at gir glitter. Hva som da gir mest glitter er ikke godt å si, da du fra MH vil få relativt kraftig men "få" glitter lines, mens du fra LED vil få relativt mange, men ikke så sterke "glitter lines". Har som sagt ingen erfaring, men så langt jeg har forstått er det slik det virker. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det er min forståelse også
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Sitat:
Tror vel kanskje en LED på 1-3 Watt gir deg den effekten du ønsker (?) |
||
|
|