| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Skulle oppdatere iks min, laget da en datakabel av en gammel cat5 nettverkskabel.
Det du trenger er : 1 kabel, min 3 ledere! Gjerne en nettverkskabel 1 Mini din plugg 6 pinner 1 DB9 Serial plugg 1 Loddebolt og litt tinn....(Lesebriller) Legger ved et bilde av hvordan det hele skal kobles sammen. Koble rød på rød, blå på blå, grønn på grønn. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Akurat det jeg trenger
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Da har jeg endelig fåttlagd meg en Datakabel til Iks,n... men tror du F%€&# ikke softwaren til IKS roter det til
Så her må jeg finne på noe annet |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja det er ikke mye nytt og finne på iks sine sider heller når det gjelder vista, men fant en tysk side som har litt om iks, nå er ikke tysk min sterke side, så om det står noe der om oppdatering med vista kan jeg dessverre ikke svare på.
matuta.com - Die technische Seite des Aquariums Noe interessant er det nå og finne der. Mvh Stein |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg får ikke noe av IKS software programmer til å funke på Win Xp heller. Begynner snart å lure på om Tyskere i det hele tatt har oppdaget at de selger ett produkt som brukes i hele verden.
Er det ikke mulig å bruke noen penger på utvikling av programvare som er enkelt å innstallere/programere |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Nå har jeg ikke testet den på Vista, men har ikke hatt problemer med IKS software på XP. Det er vel oftest config av serieporter som er det vanligste problemet. Men det går iallefall å kjøre den på XP.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg er ikke så inni den delen av Xp... Kunne du tenke deg å gi en kort veiledning for hvordan du har gjort det og hvilken software utgave/evrsjon du har brukt?
Som regel er det menskelige feil som gjør at det ikke fungerer... blir bare så utrolig frustrert når man bare må legger det til side |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Sukk. Nå har jeg ikke hatt den softwaren inne på lenge, så når jeg nå "smalt den inn", så virket jo ingenting. Er litt konflikter med Com-porter. Datastar - vil vel ha Com-porter i området 1-4, og de var foreløpig opptatt på min maskin. Får se over helga om jeg kan få gjort noe...
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|