| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Med litt kalkalger og koraller på tror eg nok dette kan bli veldig fint. Dette e` tross alt de første steinene eg har laget, man lærer seg vel nokken triks på veien. Setter opp et 350L testkar med kun hjemmelaget stein i. Det skal stå i ferskvann til mars iallefall før det kommer saltvann i. :mrgreen:
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Ikke dumt dette here nei 8) . Dette ser jo helt fantastisk ut .Det skal jaggu meg bli vanskelig å se noe forskjell på disse heimalaga steinene og kjøpe steiner når steinene først har blitt omringet med knall farger. Gratulerer med godt utført arbeid Blir artig å følge utviklingen |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Ã…ssen laget du dem pjot?
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Kanskje han fulgte denne oppskriften http://www.saltvattensguiden.se/inde...=169&Itemid=80 |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Forhandler
|
Det stemmer det Rolwlf. Akkurat denne oppskriften har eg lest for lenge lenge siden, artig at du fant den frem no. Det var iallefall ikkje vanskelig. Tok ca. 2minutter per stein. Blandingen tok sin tid da eg var litt overivrig med vannet. Rengøringen etterpå gikk heller ikkje så fort. Dette e` nok best å gjøre ute om sommeren, ikkje på kjøkkenet om vinteren.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Resultatet ble no iallefall helt kanon 8) |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei.
Flotte steiner. Har tenkt lenge på det sammen, men har utsatt det og utsatt det ettersom jeg har litt liten plass til slikt. Ikke noe kjeller eller noen plass å ha steinen til den er klar til bruk. Det blir spennende å se hvordan det blir etterhvert. Endre
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvordan ble vekten på de i forhold til ekte levende stein i samme størrelse ?
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |
| "Levende" stein selges i Bergen | Roger | Selges | 25 | 22nd January 2006 22:53 |
| rykter om ny "stor" korallsending til stavanger!! | alf-magne | Tropiske Koraller | 8 | 4th December 2004 16:16 |