| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei
jeg går nå over fra 120 liter til 240 liter =) karret skal plasseres på en hylle fra ikea ifølge samboern. Er dette smart? vil ikke våkne med gangen som svømme basseng. Hva sier dere? IKEA | Oppbevaringsmøbler | Bokhyller | EXPEDIT | Bokhylle Møbelet. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Det der var ikke noe enkelt spørsmål :-)
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
tviler på at de hyllene er bygget for slik vekt.
grunnen til at mange kar ryker er at møbelet siger og da ryker glasset med. dette er jo ikke spon av beste kvalitet heller. ikke lett å forsterke hyllen slik den er bygget heller. i så fall må du bygge den om. men for all del, jeg har sett verre. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Som Endy sier så er ikke spon det beste byggematerialet til Akvariet. Da bør det være minimum 40mm etter min personelige mening.
Det er SVÆRT viktig at et akvarie får dødt og stabilt underlag slik at vekten blir fordelt over hele bunn flaten. Man kan kanskje tro at 240l kar ikke veier så mye med innhold, men vi snakker fort oppimot 300kg hvis ikke mer. En annen ting er at høyden på karet vil bli i meste laget hvis du skal gjennomføre vedlikehold/vannbytter etc. Toppen av karet vil stå nærmere 2 meter :/ Det er bare min personlige mening |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Det perfekte akvarie oppsett til planlagt bygge prosjekt. | Frogfish | D.I.Y Gjør det selv | 47 | 19th April 2008 06:39 |
| Nytt Prosjekt 400 L | raggen | Pratemakeren | 4 | 28th July 2007 17:38 |
| Mulig prosjekt....simulere tidevann | Petrus | Akvarie tekknisk | 8 | 13th January 2006 23:00 |