| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Skummer kroppen er 40x10x4cm, koppen er 10cm høy, og kan brukes til å justere høyden +-5cm.
Kroppen, og kopp er laget i 4mm akryl, limt med acrifix-116. Rørene er 25mm PVC, limt med tangit PVC-U lim. PVC limt til akryl med acrifix-116 Pumpe: Sicce pumpe på 800l/t, med venturi mod på inntaket, og med mesh mod. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Jepp
Ser veldigt profft ut den dingsen ja :lol: ..Har du fått den til å skumme skikkeligt nu foresten? Har fulgt med på tråden din på saltv.forum ja...,men har jo ikke annledning til å kommentere noe der inne lengre nei..... :lol: Men ser jo bra ut på papiret da,he-he.. 8)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Satte den igang, først i går kveld.
Regner med at det tar minimum en uke før den begynner å skumme skikkelig. Er vist et olje lag på akrylen som må vekk(lest i tråden, jeg liket til i toppen) Har tilsatt 4l skittvann i dag, så jeg får se i morgen om det begynner å bli noe brunt i koppen. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja , ser flott ut...hva er kostnadene for delene og lim ? Og hvor er pumpa
montert ? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Ca kostnader:
Akryl: Gratis Rør/deler: ca 100,- Lim: -acrifix-116 ca 100,- (brukte ca en femtedel av tuben) -Tangit PVC-U ca 100,- (brukte ca en tiendedel av tuben) Pumpe: Sicce pumpe 175,- (halv pris på dyrenes verden) Så jed annslår at jeg har brukt ca. 300,- på skummeren inkl. pumpe. Pumpen er montert på det røret som er til høyre, på det nestsiste bildet. Pumpen står nå ganske langt ned(lang slange opp til røret), i forhold til det den kommer til å gjøre når den er ferdig testet(lite vann i test tanken) |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Se den skummer :cheesy:
![]() Ble fart i den da den fikk litt "byttevann". Skummer litt vått ennå, men det er bare litt justering av høyden på koppen... Kalle |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
:clap
ja..når du først sier det Saltie,så ser jeg jo det er litt fargeforskjell på vannet der ja.. :lol: ser ut til å funke det der ja,he-he.. 8)
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Om det ikke blir en APF600, i neste prosjekt, som selvsagt er førstevalg til en 2-400l(etter som det er "folke-skummeren" og det finnes masse erfaring) Blir det nokk noe i "duren" som i tråden til Robin. Det som teller er hvor mye $$$ jeg må ut med, for å få laget en kon til toppen av skummer-kroppen.(blir ikke det samme med en flat topp på kroppen) Har ikke noe planer å legge mere penger i et prosjekt, uten at det koster minimum halparten av et like godt kommersielt produkt... Så egentlig er jeg vell straks på utkikk etter en billig APF600 8) |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| nano 85L selges | Nagel | Selges | 4 | 14th April 2008 15:02 |
| Nano 35 Liter | kimnielsen | Ny til Hobbyen | 17 | 11th August 2006 22:35 |
| Nano Rev. 35 Liter | kimnielsen | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 5 | 1st August 2006 08:58 |
| pico til nano | 11liter | Ny til Hobbyen | 5 | 23rd April 2006 09:25 |
| JBJ Nano Cube | Legionaire | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 10th October 2005 18:24 |