| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Etter å ha sett på Sea Swirl Wave Maker så bestemte jeg meg for å lage til noe som fikk 6045 pumpa mi til å vandre 90 grader fremm og tilbake.
Jeg hadde en el.motor fra Clas som gikk med 1rpm så etter å ha bygget denne inn i et tomt "nivea hus" så ble det hele seende slik ut. ![]() ![]() Her er et bilde som viser pumpa i aksjon.
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Er utrolig glad i DIY, så her må du komme med detaljer. Har sterkt vurdert å bygge en slik siden jeg har noen dødsoner, men har ikke kommet så langt enda.
Har du bilder fra innsiden av nivea boksen? Hvordan er denne med tanke på lyd? Hvor fikk du motoren fra? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Så utrolig bra ut. kom med detaljer
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Dette må prøves:-)
Har du noen bilder over vann også? Hvordan den er festet o.l? og gjerne hvordan "nivea" huset ser ut inni
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Kanskje en liten vide snutt hadde gjort seg?
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Flere bilder og kanskje en Video snutt kommer iløpet av neste uke.
Jeg har hatt det litt travelt på jobb denne uken og i helgen så er jeg bortreist. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Her har dere et par "dårlige" videosnutter.
Røret som pumpen er festet til har jeg limt fast til en 40mm Cap. Capen har jeg limt fast til et kulelager(40mm utvendigt), som igjen ble skrudd fast til en plexi glassplate. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Jeg kjøpte motoren på Claes ohlson,men jeg fant den ikke i den siste katalogen deres. Du får kjøpt den her: http://www.elfa.se/no/index1.html (Søk på: Crouzet, typ 82.344) |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| DIY wave maker | leffa | D.I.Y Gjør det selv | 7 | 17th January 2008 21:04 |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |