| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Hei,
Driver å langtidsplanlegger mitt nye saltvannsoppsett og med den anledning tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en selvlaget skummer.. Planen var å bestille en bubble master fra ATI men tok rett og slett ikke sjansen da det har vært så mange uhell med sending av skummere i posten i det siste. Så jeg tok ideen fra bubble master og kopierte designet. Mange vil vel tro at en selvlaget skummer blir enten dyrere eller like kostbar som en ny eller brukt skummer av samme design, men totalsummen på denne diy skummeren kom på ca 2000,- pluss matepumpen. og tror den kan takle et godt belastet kar på over 1000ltr. Den er ikke helt ferdig ennå da returrøret trenger et utløp samt en matepumpe må installeres. Skal lage en mesh mod impeller på denne. Spennede å se hvordan denne vil fungere i praksis. Her er noen bilder av monsteret :lol: |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Er visst begrensninger på antall vedlegg... Her er noen flere..
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
lekkert!! hvor får du tak i gjennomsiktige pvc rør?
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Ser kjemmpe flott ut. Har du hatt den i bruk enda? Resultater??
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Det er Akryl, og er å få tak i hos www.plastkompaniet.no , de lager hva du vil på mål. bare å sende på de en mail |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Så det blir spennende å se, men er litt redd for at den blir alt for effektiv til min 400ltr. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
hva slags pumpe skal du bruke til å skumme vannet?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
For de som ikke vet hva en mesh mod er, her er et bilde.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skummer som ikke skummer?? | endy | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 7th July 2006 05:31 |