| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Noen som vet ingridiensene og fremgangs måten på hvordan dette gjøres?
http://www.reefs.dk/Keramik.htm Begynner som Knaberg, å få lyst på ett nano kar Kunne tenkt meg å lage bakveggen selv. http://www.reefs.dk/Nano%2035%20liter.htm
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,409
|
:cheesy:
Det er motsettningene som tiltrekker hvet du... :laughing Ser for meg en "kakeboks"med noen praktfulle og fargerike Ricordea florida dolled mushrom vakkert dandert oppi :mrgreen: Får jo kjøpe bakgrunner flere plasser leffa,men en ide var jo å skjære ut noen fine skalker av noe LS,og lime på bakveggen :idea: ... Er jo ikke så mye som skal til i en slik "skoeske da" 8) Så bruker du vann fra storkaret ved vannskift,utenom det som går til ved fordampingen selvsagt.. Ett par dråper Balling,gjør vel også susen,skulle en tro 8) Det er jo sånt en har stående fra før,men uannsett så går det vel lang tid å "bruke opp" en slik ferdigløsning også tenker jeg :cheesy: Skikkelig flotte kar Tie la ut i tråden min på saltv.forum foresten,og fikk ikke mindre lyst på ett slikt etter å ha sett disse bildene hans :lol:
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Du fikk med deg at Jan Rune hadde masse problemer med 10 literne sine fr www.reefs.dk foresten :?:
Hvet han har grisslet med å ettersilikonere de litt i etterkant fra tidligere..,da de gikk lekk rett som det var.. :shock: Det blir vel ikke den store oversvømmelsen i huset :lol: ,men det blir jo værre med innholdet i esken :frown:
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Innlegget skulle stått under tråden din Leffa,men er ikke god denne siden i det siste :cry: (mye hopping,og deler av sider,som pluttselig forsvinner :cry:
Så beklager at innlegget ikke kom på rett plass,kansje froggen flytter det,om han gidder.. :cheesy:
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Da er emnene slått sammen.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Det går sikkert helt fint å lime levende stein på bakveggen.
Men kunne tenkt å vite hemligheten med reef keramikk. Vanlig betong, bør vel ikke brukes, uten å dekke det med coating eller vannet det ut over lang tid før bruk.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har brukt noe som heter Hey'di K11(sement), blandet med Hey'di KZ(primer), til bakgrunn i malawi.
Disse produktene er godkjent til drikkevann. De øker ph og kh endel i starten, men ikke i nærheten av vanlig sement. Så de må skylles godt før bruk i saltvanns karet. Det er også farge pigment å skaffe til de. Uten pigment er den lys grå... Her har jeg brukt sort pigment, til å lage flere grå nyanser, og sort+gul på noen "steiner" ![]() Kalle. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Flott håndtverk Saltie.. liker den illustrerte delingen av "stenene" på veggen
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jaaha..
Er jo litt skeptisk til slike matrialer i utgangspunktet da,til bruk i saltvann.. Da tenker jeg på faren for stoffer som skilles ut,og mener å ha lest at går noe i ferskvann,så vil det nøvendigvis ikke si det blir en suksee i saltvann,grunnnet mer aggresivt miljø i saltvann :| Har jo over 100kg reefkeramikk selv,som jeg skal bruke i "Askøyreefet",når jeg omsider får det opp :| ,og det er av ett Tyskt merke(Aquaconnect)...disse er meget porøse i strukturen,og brent ved 250grader i etterkant,men hva de er laget av,har jeg ikke peiling på(de er hvite som ny),men tørner jo mer og mer over ettersom vann/kalkalger gjør sitt inntog,og har sett på bilder ett år etter at de er tatt i bruk,at de ser omtrent ut som LS i karet Det som først og fremst er interisangt med de er jo porøsiteten,da det er første betingelse for grunnlag til liv med tiden,noe som igjen skaper balanse i karet... I en så liten "balje"som jeg tenker på...og med så lite muligheter for stein..synest jeg det er særs viktig,og bruke gode produkter fra grunnen av,da det skal utroligt lite til for å merke tiing i ett system med 20-40 liter netto vann totalt i systemet :| Ekte LS hvet en funker,og om en heller velger å "shoppe"en plate utprøvd keramikk på la oss si 30*40cm,blir en vel ikke akkurat flådd til skinnet :lol: Er jo NOEN fordeler med ett lite picolo/nanokar i denne sammenheng her, med tanke på str.på remedier som trengs til karet :mrgreen: :mrgreen:
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reef's 480 L korallrevsakvarium | Reef | Akvarie 600L eller mindre | 73 | 2nd April 2008 20:30 |
| Reef garden... | O-man | Pratemakeren | 10 | 15th July 2007 20:43 |
| great barrier reef | svein | Pratemakeren | 9 | 29th March 2006 13:16 |