| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Skal etterhvert flytte mitt akvarie, eller det vil si alt innvendig, fra 720 uten sump, til ca 540 med sump.
Er det å anbefalle overreningsboks eller hull i bunn/siden på akvarie? Har ennå ikke helt klart får meg hvilken løsning jeg skal gå for når det gjelder sump, antall liter og inndelingen av den. noen tips?
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hull er etter min mening sikrere.
Sump; hvor mye har du plass til og skal skummeren i der er det jo målene på den som styrer inndeling mest.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hull ja, tenkte det.
Med rør opp til ønsket høyde på vanne eller hull på siden? Min baby 5000 må stå på siden. Sumpen blir under hele karet, så der er jeg jo egentlig lengden av 540 å gå på, selve karet bli innbygd.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Høres jo ut som god plass da.
Hva med ferskvannsreservoar og annet utstyr, reaktorer eller balling dunker.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Junior Member
|
Ja heldig med plassen, min nye leilighet har et rom mellom soverom og stue, der kommer 540`n inn 8) Alle planer er ikke lagt får flyttingen og oppsettet enda, vann har jeg til nå etterfylt manuelt. (skeptisk til systemene som er å få tak i)
Har ikke reaktot fra før så det må inn, og et lite rom for noen levende sten ol.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sarcopython med hull | stoffer | Myk koraller & skiver | 9 | 20th January 2007 16:15 |
| bore hull i akvarie | nelborg | Akvarie tekknisk | 2 | 13th September 2006 10:41 |
| Hull | johnerik | Ny til Hobbyen | 8 | 17th March 2006 18:05 |
| 55mm hull.... | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 21st August 2005 18:29 |
| Hull i akvarium. | trippleH | D.I.Y Gjør det selv | 14 | 30th May 2005 19:19 |