| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Nå skal akvariet inn i veggen, og sumpen i kjelleren. I den sammenheng lurer jeg på hvor og hvem som lager akvarie på mål. Ser at på akvarieudstyr.dk har de en brillefin tjeneste hvor man taster inn målene osv med alrighte priser, noe tilsvarende i norge?.
Karet skal inn mellom en vegg og en mur som en romdeler med innsyn fra 2 sider så her passer nok ingen standard kar. Kan en glassmester gjøre slikt? men jeg er egentlig ikke helt sugen på å starte en slik prosess med en håndtverker som går på timer må jeg innrømme. Har endel større oppussing på gang i huset for tiden og har håndverkere generelt langt opp i halsen(joda finnes noen bra også, bare ikke hos meg), virker ikke som det er mulig å få noe som helst gjort på avtalt måte til avtalt tid og ihvertfall ikke til avtalt pris, så vet ikke om jeg orker flere runder med slikt på denne fronten. Forslag? Og forslag på hvor jeg kan finne bord til dette? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Har jo Anton Antonsen herfra da,som lager kar på mål,og sender self.
Han har sikkert laget mange 100 kar gjennom "akvadesign"merket.. Er glassmester av yrke--
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Bare ikke kjøp akvariet på Akvarieudstyr.dk, da kan du risikere å ende i Knut-Arne sitt kompaniskap.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja jeg vegrer meg også for å kjøpe fra akvarieudstyr, de skylder meg allerede endel småsaker og vill ikke svare på mailene mine om dette, derav spørsmålet.
Har denne Antonsen en webside eller lignende? Men å sende et kar som sikkert blir på 150x80x80 eller noe, høres dyrt og usikkert ut, siste pakkene jeg har fått fra posten var spiddet av en gaffeltruck eller lignende, uten at de syntes det var noe å bære seg over |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Tviler på Antonsen har noen web side.. du kan prøve å ringe han på 56140586. Antonsen er kjent for å være vanvittig treig. bare så du er advart.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Alltid en rissiko å sende akvarier selvsagt :|
Jeg fikk jo selv ett akvarie vis Danmark nyligt,og der røk det jo med en rute i "klart glass" self.via transportøren :evil: Har fått det hjem,men har ny rute i bestilling for øyeblikket,og dette bremser jo kraftigt både oppstart,og humør :frown: Vil nok vurdere å tegne en egen transportforsikring,ellers rissikerer du å stå der som svarteper ja :cry: Prismessigt tror jeg Anton er konkuransedyktig,og har laget kar på vel 5000 liter,som står mange år etter.. Men det er som froggen sier..en må "pushe på han"med jevne mellomrom :lol:
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Stoffer: Har du snakket med Kenneth hva han kan skaffe? Evt. Dyrego om de leverer?
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm ja får høre med butikkene.
Men hva med å bygge selv?, er det noe man bare ikke gjør? evt. kan man glemme alt av forsikringer da om det smeller? |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Tror ikke forsikringen din er gyldig om den ryker. Godt mulig du kan finne en glassmester som kan gjøre jobben. Ã… lage et akvarie er jo egentlig ikke noen heksekunst. Hvor stort akvarie har du tenkt å lage stoffer?
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
mener og huske at sparebank1 dekker selvlagede akvarier som sprekker. men er ikke 100% sikker på det bare 95%. har bygget sump å frag-tank selv. men de står i en kjeller og det gjør ingen ting om de ryker. men det blir finere de man kjøper....
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|