| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei.
Som noen av dere nok vet har jeg en akryl/plexiglass plate i bakkant av akvariet mitt. Bak denne står div pumper etc. Dette har fungerer passe bra men det er tilpasset bruk av 8 maxi-jet pumper pluss noen flere for å få bra med sikrulasjon. Jeg vil, bla for å redusere støyen, heller bruke noen færre, men krafigere pumper og da fungerer ikke dette så bra. Jeg vurderer derfor muligheten for å fjerne denne veggen. Deler av den må være der for avrenningen sin del, men ikke hele. Jeg må derfor prøve å dele denne veggen i vannet. Noen som har noen tips om hvordan man kan få til dette? Det bør jo ikke etterlate seg så mye støv heller, så sagning er vel ikke så bra. En skarp kniv kanskje? Endre
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
hvis du har kniven til crocodille dundee så går det kanskje?
hvor tykk er den da? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Kan ikke helt se for meg noen lettvint løsning på dette problemet her,så lenge det skal gjørest under vann,og uten sagspon i karet :?
Pleksien har jo lett for å bli sprø med tiden også,så tror jeg hadde vurdert å ta hele platen ut,den stunden det tar og skjære den til.. Får heller stenge avrenningen til sumpen,den tid arbeidet tar.. Kan vel limes på plass igjen med tec 7,også under vann,etter som jeg har lest ett eller annet sted... :|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Platen er ikke så tykk, 2-3 mm eller noe slik, men det er nok ikke bare bare å få delt den nei.
Ã… ta den ut er nok løsningen, men desverre ikke helt rett frem det heller. Det er nemlig en avstiver midt over akvariet mitt. Platen må derfor lures ut på en eller annen måte. Får vurdere det nøye før jeg setter i gange. Hadde vært fint med 10-15 cm dypere kar... Endre
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skifte vann | Endre | Tropisk Oppdrett | 6 | 26th February 2007 13:04 |
| SJØVANN | Sandshifter | Kjemien i akvariet | 5 | 20th February 2007 15:46 |
| RO eller Di vann ? | Frogfish | Lys, filtrering & annet utstyr | 4 | 27th October 2005 13:16 |
| Vann fra springen? | Micke | Kjemien i akvariet | 16 | 10th February 2005 10:31 |
| Kloret vann. | Frogfish | Kjemien i akvariet | 3 | 8th November 2004 16:25 |