| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. Jeg tenkte å lage min egen akvariebakgrunn av styrofoam, slik jeg har lest om i mange forum (inkl. denne :-) Her forleden limte jeg flere slike plater sammen for å få tykkelsen jeg trengte, men da jeg sjekket i dag, løsnet alle platene fra hverandre uten særlig motstand.
Jeg har brukt akvariesilikon, og platene har hatt 80 kg. vekt på seg for å klemme dem godt sammen. Hva har jeg gjort galt? Må jeg bruke annen type lim? i så fall, hvilken? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Hva med å bruke 2 komponent lim beregnet for vårt bruk? Har ikke prøvd dette selv, så er litt usikker på klebrings evnen..
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Bruk epoxy, det older de sammen. minuset er at du får harde flater innimellom når du skal bearbeide platene.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Mange silikonprodukter av den typen inneholder løsemidler som gjør at den ikke kan brukes på styrofoam produkter, 2 komponents er styrofoam safe.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
PU-lim er brillefint til liming av isopor
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Silikon, Tech7 eller Trans7 | Morild | D.I.Y Gjør det selv | 14 | 22nd February 2008 22:16 |
| Tech7 Silikon ok? | Patrick | Ny til Hobbyen | 10 | 5th November 2007 01:12 |
| Styrofoam bakgrunn? | Vizar | Ny til Hobbyen | 1 | 17th June 2007 22:58 |
| MH problemer | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 31st July 2006 13:36 |
| po4 problemer | scorpion | Kjemien i akvariet | 3 | 18th August 2005 23:33 |