| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei
Noen som har forsøkt å mode maxi jetene sine på denne måte? www.mjmods.com Ligger en video på www.reefvideos.com (som noen her linket til) hvordan man bygger om. Tro om materialene de bruker er å oppdrive her til lands? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
det er bare å gå i hobbyforretningen å kjøpe propell fra en fjernstyrt båt og sette i gang... det så ut som om det ble ei bra pumpe det som ble laget i den filmen..
har noen gamle azoo pumper som jeg tenkte jeg skulle prøve på. pumpene er neste helt likt byggd opp så dette skulle ikke by på så mye problemer... pp rør fra biltema fungerer nok bra som rist/gitter rundt propellen, litt akvariesilikon så sitter den fint. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Den delen av pumpen jeg ikke har sett i zoo butikker her til lands er den stive luftslangen, men så en i en annen tråd her inne at den kan handles fra danmark.
Nå finnes det ferdiglagde pumper for dette formålet, men litt artig å snekre selv også. Leste også på reefcentral sitt forum at noen bruker doble propeller som igjen øker mengden vann gjennom pumpen. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Har bygget om en pumpe, men den virket ikke helt som den skulle. Mitt problem var å finne en lang nok aksling, så propellen kom ikke langt nok ut, fra pumpen.
som stiv luftslange, kan sugerør med kruseduller brukes. evt nylon rør/slange. (brukes til pneumatikk styring) |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Hva med å bruke silicon slange istedet for de stive slangene.. Disse får du kjøpt i Norge.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Forhandler
|
Får prøve en slik ombygging av en OR 6500, det blir greier det.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Maxi-jet | trippleH | Kjøpes | 0 | 17th February 2006 14:54 |
| Maxi jet | svein | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 16th January 2006 14:15 |
| HJELP! kan jeg bruke Maxi-Jet Pumpehode MP. i korallrev?? | siljeogmarius | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 18th February 2005 18:40 |