D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25th September 2006, 12:36   #1 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Skien
Meldinger: 98
Standard Innebygget akvarie

Driver og pusser opp hus nå, og har bestemt meg for å oppgradere fra nanocuben til noe litt større.. veggen jeg har til rådighet er 350 cm så jeg tenker meg ett kar på 2m lengde, dvs 500, 600 eller 720 liter.

det jeg tenker er å bygge en falsk "vegg" rundt akvariet så kun frontglasset kommer frem, vil ha skapdører over/ under og på siden for tilgang til det tekniske.

Det jeg lurer på er hvordan ville folket her gjort det mtp dør/skapløsninger? Har tenkt kjøkkenmodeler(skapdører), evt kan man få laget etter mål, eller skjære til selv fra plater.. Hva tror dere? Tips? Er helt i planleggingsfasen her så alle inspill er hjertelig velkomne..

Her er ett par bilder som viser noe ala det jeg kunne tenkt meg.

Bård er offline   Svar med sitat
Gammel 25th September 2006, 13:02   #2 (permalink)
Senior Member

Medlem siden: May 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 364
Standard Re: Innebygget akvarie

å bygge inn er veldig pent det. men husk to ting. i ett så lukket system må fukt vekk, og møblene må tåle litt fukt uten at de truttner.

og, husk og lag lit ekstra rom... du kan bli irretert over dårlig plass.
Nagel er offline   Svar med sitat
Gammel 25th September 2006, 13:13   #3 (permalink)
Senior Member

stoffer sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Spikkestad
Meldinger: 508

Mitt hete tips er: om mulig kjør igjennom sumpen til rommet på andre siden, flytter også nå snart og det er første prioritet for å bli kvitt alle støy, lukt og varme problemer jeg måtte kunne oppleve. Og eller blir det jo som nagel sier fort problemer med fukt. Vannsøl har jo heller ikke noen fantastisk flott effekt på hyllesystemer du snakker om, aldri så dyre de måtte være, og vannsøl vil det bli. Det å da ha et "sølerom" slår meg som det eneste funksjonelle, kott, vaskerom, kontoret eller lignende.
stoffer er offline   Svar med sitat
Gammel 25th September 2006, 13:58   #4 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Skien
Meldinger: 98

disse problemstillingene har vært oppe, problemet er at bak den veggen er gårdsplassen.. eneste mulighet ville vært og dratt det ned i kjelleren men på den siden av huset kommer kinoen og den er minst like hellig som akvariet.. ;-)

kommer ikke til å være noe hyllesystem bak veggen kun luft og sump under tanken naturligvis så plass blir det om ikke nok av, tilstrekkelig vil jeg tro..
Bård er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are