| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
harså smått begynnt og bygge på mitt kalsiumreaktor resktor prosjekt. og har fått gjordt litt. men enda mye igjen. venter nå på en del spesial deler fra uniten så nå blir det vel en produksjonsstopp
her er et bilde av hvordan reaktoren ser ut nå, er hovedsaklig reaktorkammeret jeg har fått gjordt noe med da jeg som sagt venter en del rørdeler fra usa. :frustrated: ![]() her er et bilde av "sprede skiva som ligger i bunnen og som skal fordele vannet ut i reaktorkammeret. tok litt tid og bore ut alle de hullene :cheesy: ![]() reaktoren er ment og skulle dekke behovet i et 500l system, reaktor kammeret er 50cm høyt og en diameter på 15cm, den skal drives av en aquabee 2000 og mates med en maxijett var planen, men kan være at jeg velger en iks vario eller noe liknede. ting som ikke er avklart er "topp pakkningen" som er i mellom reaktor kammeret og lokket, der har jeg ikke funnet noe som er egnet til formålet, og er meget intresert i tips! må ha en diameter på ca 19-20cm. det samme gjelder for pumpen, om du har en aquabee 2000 sirkulansjonspumpe som virker så er jeg intresert i og kjøpe. mere bilder kommer når jeg får gjordt noe mer ray
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Har du mulighet til en o-ring så er det nærmeste skipsverft/mekanisk industri stedet, de har "lisser" altså o-ring på rull i de fleste dimensjoner...
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
ok... noen deler har kommet... og ting begynner og skje... har ikke limt noe enda bare kappet og satt i sammen.
![]() røret i midten er "ut" røret i reaktorens sirkulasjons krets. det røret til høyre er "suge" røret i kretsen hvor også akvarie-vann inn til reaktoren blir tilført(i tkoblingen med reduksjonen) røret til venstre er bare en rørstuss med en kulehane på og en reduksjon som fører vann tilbake i akvariet. formålet med kranen er og styre gjennomstrømmningen i reaktoren. skal ha en maxijett med et t-stykke som mater hele tiden og så struper jeg det på den måten at jeg justerer hvor mye som går tilbake i akvariet med kranen. co2 inn er ikke laget til enda men det blir på "ut" røret og på samme måten som "akvarie-vann inn" koblingen.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Hvordan virket calcium reaktoren din Alf Magne ? Vi savner en oppdatering
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
må bare beklage, den har blitt satt litt til side på grunn av andre prosjekter. blant annet satte jeg opp et refugium sist helg på 60x90x40 (b*l*h) har satt sammen en fosfatreaktor som også skal stå i refugiumet og drives av en maxijett, sammt litt opppussing i huset. mangler fortsatt regulatoren og co2 flaska før jeg kan gjøre ferdig reaktoren. men så snart jeg får den i gang kommer det deleliste og priser på hele prosjekte!
driver også og leker med en liten phytoplankton kultur som jeg skal bruke til og kultivere copods me, planen er og kunne holde fisker som copperband butterfly fish, mandarinfisk og andre fiker som ikke er så gla i frossenfor. får se hvordan det går. kommer tilbake til dette da det skjer noe nytt!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei, hvor har du hentet tegningene til denne reaktoren?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
idèen er henta fra deltec sin pf-601 så er den forenklet og tilpasset til mine egne mål så tegninger finns ikke. dette er en one of a kind! fikk manometer til jul så nå nermer det seg!
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nå begynner moroa :D | Vizar | Aquascaping | 14 | 31st July 2007 15:38 |
| Kalsiumreaktor / kalkvannsmikser ! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 11 | 3rd February 2005 09:01 |
| Kalsiumreaktor! | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 6 | 27th January 2005 08:44 |
| tips til en begynner... | looney | Aquascaping | 11 | 4th June 2004 17:02 |