| D.I.Y Gjør det selv Ett forum for utveksling av hjemme lagde prosjekter og reodor felgen ideer. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Skal begynne på ett møbel til det nye karet mitt, har fått tilgang til ett verksted, og plank etter behov.
Men, er det noen som har en formening om hvordan lage ett fett møbel, eller tegninger på ett? Skal ha sump i dette, så kan ikke være ett hyllesystem, men skal ha dører. Vet hva jeg vil ha, men om noen har ett selvlaget møbel som ser meget bra ut, eller med praktiske løsninger i, så er jeg innteresert i dette. Alltid bra med flere kokker, satser på mindre søl, men på fler løsninger av den praktiske biten. Tror jeg lager ett vanntett rom i skapet, slik at det eletriske kommer på siden av sumpen, og slipper ledninger i alle F retninger. Skal ha en ramme rundt toppen, så dette blir den enkle delen, skal ha en liten hylle i rammen(på innsiden) til mat, bortsett fra det har jeg ingen planer med lokket(rammen)Men bør det være åpent, eller lokk(plate på toppen) Eller om noen har linker til noen som har laget møbel, eller bare bilder av ett bra møbel, så sleng det ut. Satser på å begynne i neste uke, så har litt tid på meg. (har litt malig som skal unnagjøres først) |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
beklager sent svar!
kan ikke gjøre annet en og legge ut bilde av mitt eget... kan ikke si det ser så bra ut men jeg er fornøyd! helbide: ![]() skapdører: ![]() litt detaljer: ![]() lystoppen: ![]() (foret og den strøm padda skal egentlig ikke synes på dette bilde :cheesy: ) en ting du bør tenke på hvis du skal ha lystopp ala det jeg har er fuktighet! ved en tett lystopp vrir treet seg som de fem ol-ringene i løpet av noen dager! så lufting er absolutt viktigt! mer om hvordan jeg ordnet meg med sirkulasjon kan du lese på denne linkenluftsirkulasjon har ikke sump i mitt møbel da jeg bruker et kott bak akvariet til det formålet! liker heller ikke når møbelet blir 70-80cm høyt før akvariet begynner... men det er jo smakssak! så understellet på mitt møbel er ca 52cm høyt og total høyde var ca140cm, syns det er greit og kunne sitte i sofaen og se rett inn i akvareiet i stede for rett opp... har desverre ingen tegninger da det meste ble tatt litt på feelingen... tanken er en 343l og er 125cm lang og møbelet er vel ca 140...tror jeg
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Takker for svar.
Var vel dette jeg ville vite med tanke på lys, er jo kjekt å få tilbakemeldinger på slike ting før man begynner Men i og med at du ikke har sump inne i skapet, så har du vel ikke noen fikse ideer til dette? Men synes at møbelet ditt så meget bra ut. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
det jeg ville ha fåretrukket om jeg hadde sump i møbelet var mye plass! irriterende med stokker og diverse som er i veien nå man skal gjøre det daglige vedlikehold!
takker for komplimanget! husk og dimmensjoner riktigt slik at du ikke går på en smell!
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|