Bergen Akvarieklubb Her finner informasjon om saltvannsgruppen til Bergen Akvarieklubb.

Svar

LinkBack Trdverkty Visningsmoduser
Gammel 16th April 2007, 16:52   #1 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,887
Standard BAK´Storauksjon

Bergen Akvarieklubb inviterer til Storauksjon Lrdag 21/4 sted: Akvariet p Nordnes.
Det vil komme mange flotte saltvanns objekter, fisk, invertebrater og diverse koraller...
Det er store muligheter for spennende handel og det vil komme SPS og nyttedyr, kirurger, ol....

Har DU noe saltvanns relatert du vil auksjonere bort s gi en melding.

Videre lesning: http://www.bergenak.org/storauksjon07.html

Hper s mange som mulig har mulighet til stille og alle er velkommen.
Gi en lyd om du kommer s treffes vi p Akvariet...

www.norskhdforum.org
Chriss er offline   Svar med sitat
Gammel 17th April 2007, 17:03   #2 (permalink)
Forhandler

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 4
Standard Re: BAK´Storauksjon

Akvarieutstyr.com vil donere div Balling pakker til BAK´s storauksjon p Lrdag 21/4.
Vi gleder oss til denne flotte auksjonen..
Gammel 17th April 2007, 23:17   #3 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Meldinger: 2,885

Storauksjon p akvariet lrdag 21. april.

Bergen Akvarieklubb arrangerer storauksjon lrdag 21. april p Akvariet i Bergen

Vi har lenge forskt f til en storauksjon i Bergen og n ser det endelig ut som at vi skal f det til. Lrdag 21. april har vi ftt lne storsalen p akvariet til avholde storauksjon. Innlevering av objekter skjer fra kl 10:00 mens auksjonen begynner kl. 12:30. Vi har ogs gleden av tilby omvisning ”bak kulissene” p akvariet fr selve auksjonen. Dette vil foreg i mindre grupper fra kl 10 og ca hver halvtime frem til 12:00, s vr tidlig ute hvis du vil sikre deg plass. Under selve auksjonen skal vi forske f til videofremvisning av objektene p storskjerm slik at det skal bli lettere se hva man byr p. Dette blir en auksjon der det er mulig legge det meste innenfor akvariehobbyen ut for salg. Vi regner med at kanskje s mange som 500 objekter vil g under hammeren, s her burde mulighetene for gjre spennende kjp vre gode. P denne auksjonen vil ogs en del saltvannsobjekter bli lagt ut for salg. Vi planlegger derfor bruke en egen auksjonarius til disse objektene for unng forvirring. Vi vil ogs ha en egen ”juniorauksjon”. Dette vil vre en auksjon hvor bare de under 18 fr lov til by. Dette har vi gjort fordi erfaringer fra lignende auksjoner viser at unge akvarister ofte m g skuffet hjem fordi de til stadighet taper budrundene til fordel for pengesterke voksne.

Siden auksjonen skal finne sted p akvariet i deres vanlige pningstid vil klubben bruke anledningen til profilere seg. I utkanten av auksjonsomrdet vil det vre stands med akvarier satt opp av de forskjellige interessegruppene i klubben, med mulighet til sette seg ned og sl av en prat. Vi regner ogs med f en av de lokale butikkene til stille med salgsbod. Alt i alt skal det vre mye se p nr auksjonarius tar seg en pause. Vi hper derfor at mange blir fristet til beske akvariet denne lrdagen enten det er for selge eller kjpe.
Gammel 18th April 2007, 16:20   #4 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Noe smakebiter av det som kommer p auksjonen:
Hystrix.
Montipora.
Acropora.
Dollabella Auricularia.
Coocoworms.
Caulastrea.
Zooanthider.
Turbo snegler.
Funghia.
Blueleg eremitter.
Discosoma sp.
Anemone.
Scopas.
Krkebolle.
Salarias.
Lima Scabra.
H Acuminatus.
Sally lightfoot.

Da blir det vel noe for enhver :cheesy: .

www.norskhdforum.org
Gammel 21st April 2007, 16:07   #5 (permalink)
Senior Member

Meldinger: 475

Kan ikke dere som har vrt handlet p ausjonene ta litt bilder og legge ut her, s vi som desverre ikke kunne vre med, kan se hva vi gikk glippe av?

Endre
Gammel 21st April 2007, 22:58   #6 (permalink)
Administrator

Frogfish sin avatar

Meldinger: 2,885

Fikk tatt et par bilder, men de viser dessverre ikke altformye men viser kanskje litt av stemningen .

Av de av oss som var p auksjonen kan tror jeg alle kan underskrive p at de som handlet gjorde noen varp. Det var skikkelig morro og budene gikk til tider kjapr, men jeg tror ikke noen gjenstander gikk for stort mer enn 350 kroner.
Selv stakk jeg av med noen snegler, pusereker og en polyppstein. Det var hardt holde seg, men akvariet mitt trenger litt mer tid p seg fr jeg vil g til de store innkjpene
Neste gang hper jeg vi har mange flere objekter auksjonere ut for dette var skikkelig morro!

turen ?
Gammel 22nd April 2007, 05:21   #7 (permalink)
Member

leffa sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Fjell
Meldinger: 182

Enig med Frogfish

Det hadde ikke vrt noe problem fylle karet sitt med div. koraller, om det hadde vrt like billig i butikken.
Mulig eg husker feil i farten, (budene haglet jo) men tror ikke det var mange SPS og LPS som gikk for over 200,- :cheesy:
leffa er offline   Svar med sitat
Gammel 22nd April 2007, 07:06   #8 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Asky...5300 Kleppest.
Meldinger: 1,458

Det var lett la seg friste ja--
Fikk med meg noen "godbiter" hjem jeg ogs,og til serdeles gode priser!
Traff ogs andre "saltiser",som vanligvis ikke er s ofte se p de trakter,--
Hyggelig atmosfre,og med snne varp,kunne jeg tenke meg flere slike auksjoner i ret,he-he!
Gikk til tider litt fort,s her mtte en virkelig flge med,da det var tett program,og for en urutinert Korallfreak var det ikke alltid lett flge med
p hva en egentlig bd p,he-he,men fikk inntrykk av att jeg hadde gjort
en serdeles god deal,etter "vareopptellingen min i etterkant!!"
Gammel 22nd April 2007, 09:16   #9 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Til tross for diverse leverandr svikt s ble en amputert auksjon til en kjempe gy/hektisk auksjon, det gikk s fort i svingene at jeg kom hjem med kun to Stream rock og et fragment, he he kjempe gy og dette blir garantert en fast tradisjon i Bergen og vi m vel kunne gratulere BAK med den frste offisielle saltvanns auksjonen i landet som m sies bli gjennomfrt serdeles bra...
Gleder meg allerede til neste gang..

www.norskhdforum.org
Gammel 22nd April 2007, 12:09   #10 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 88

Takk till alle som har vrt med bidra til gjre Bergen Akvarieklubb sin frste storauksjon til en suksess!

Dette er noe vi m gjre igjen.

Det var 100 personer som hadde betalt for komme inn p auksjonen. I tillegg til disse var det 15-20 personer som var med arrangere. S mange personer p vr frste storauksjon lover godt for neste gang.

Det ble omsatt ca 350 objekter i lpet av ca 3 runder av ca 50 min pluss juniorauksjonen p 30 min.

Vi omsatte i gjennomsnitt 2 objekter per min, eller ca 100 objekter i timen. Og her nyttet det ikke "sove i timen" om du nsket sikre deg en godbit eller to.

Bokmerker

Brukere som leser denne trden n: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trdverkty
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye trder
Du kan ikke svare p innlegg / trder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er P
Smilier er P
[IMG] kode er P
HTML kode er Av
Pingbacks are P