| Bergen Akvarieklubb Her finner informasjon om saltvannsgruppen til Bergen Akvarieklubb. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Hei.
Det var bra fremmøte og engasjemang på møtet. Det ble diskutert alt i fra nybegynner oppsett, sjøhest, propagering av koraller, bygging av ny tank, demonstrasjon av ny norsk skummer teknologi, Jaubert mot Berlin system, samt diverse emner til neste møte. Noen nye kom og det er jo som alltid kjempe positivt. Torgeir på akvariet forklarte om den nye skummeren fra Clarit, det blir spennende å se hvordan denne virker i praksis da den ikke var koblet opp enda, men det lover bra da skummeren klarte å få ferskvann til å skumme svakt bare ved bruk av vann fra en hagslange. Torgeir presenterte også hvordan oppsettet på akvariet skal være samt en liten innføring i Jaubert metoden som de skal prøve ut på et sjøhest kar. Vi fikk deretter en runde backstage på akvariet, det er alltid like gøy og vi fikk se den uhøytidelige "konkuransen" som skal gå på <<Hva blir best av Jaubert og Berlin måten>> dette blir spennende... Vi fikk også se den nye blekkspruten på akvariet.... Den er et must for blekksprut interesserte. Det ble også tid til en 3D film, det var innslag fra Antarktis, Korallrev og Amazonas fasinerende og spennende, anbefales.... Tilslutt ble også tid til å se foring av Piraya, de fikk meske seg med en opptint rotte, etter litt nøling så fikk vi se den berømte villskapen disse dyrene viser når de slår på "spise" modus.... Det ble også diskutert tema for neste møte, det var oppsluttning for et nybegynner kurs og det får vi til, det er et nybegynner kurs som omfatter en del mer enn det som mattilsynet og NAF har laget, anbefales og alle er velkommen som ellers på alle Aquafreaks møter.... |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Ja dette var et bra møte..
Vil rette en spesiell takk til "mannen" for en kjempefin omvisning. Gleder meg til neste møtet som blir siste Onsdag i Januar måned!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Søren at eg ikkje kunne gå
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Det vil bli mer morro på neste møte, Oppdatering på hvordan Clarit skummeren funker i praksis, progresjon på de to nye akvariene (sjøhest akvarie med Jaubert system og klovne akvarie med Clarit skummer).
Liten inføring i hvordan starte opp et saltvanns akvarie. Samt det vanlige preiket, sosialt samvær osv På sist møte kom det som et ønske fra Torgeir om ikke alle kunne ta med seg bilder av akvariet sitt (ta med på minne pinne eller brenn noen på en cd) Det spiller ikke noen rolle hvor langt akvariet er kommet, om det fullt i alger eller overfylt med fisk og koraller. Tanken er at vi på denne måten kan bli bedre kjent med hverandre samt det å ha noe å snakke om
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det var absolutt et bra møte og jeg tror det blir ennå bedre neste gang.
Gjør som Hans Fredrik og oppfordrer alle til å ta noen bilder av akvariet, utstyret eller noe annet akvarierelatert. Ta det med eller send det til noen før neste møte, det er bestandig gøy å se hva andre har fått til. Endre
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
som er blit sakt, så var det et knall møte. og å se at dette begynner å ta form er bra... der ligger mye av rosen til Torgeir.
oppfordrer igjen alle til å bli med i januar, om du har karr eller ikke. som nevnt blir det et nybegynnerkurs, og dette kan vere en fin fin måte og få flere saltvans akvarister. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Synes det e` for dumt at eg skal gå glipp av all moroa. Før prøve å komme neste gang. Vil iallefall melde meg inn i klubben, selv om ting tyder på at eg blir mer eller mindre støttemedlem p.g.a. husbygging.
Nagel send meg kontonummer og retningslinjer på pm. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Referat fra møtet på akvariet 31 Jaunar 2007 | Frogfish | Bergen Akvarieklubb | 3 | 6th February 2007 19:19 |