| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ok, det haster ikke så fælt, men noe må gjøres, og jeg tremger gode forslag... Jeg befinner meg i den situasjon at jeg har et 720 l Akvastabil-akvarium med aluminiumsramme som har vært brukt til saltvann siden 97. Jeg har ikke hatt noen store problemer med det (saltvann + aluminium) inntil tverrdrageren (som går mellom font- og bakglass) løsnet. Ved nærmere ettersyn viste det seg at saltvann hadde kommet til hullene i rammen som var boret ut til popnaglene slik at disse løsnet. Jeg trenger vel ikke forklare noen at jeg ble litt småsvett da jeg kom hjem og oppdaget at akvariet bulte ut og så ut som det hadde mest lyst til å sprekke. Jeg løste problemet midlertidig med en lastereim, men det er mange måneder siden nå (min midlertidige løsning ser ut nærmest ut til å ha blitt permanent) og jeg har god lyst til å bli kvitt den oransje reimen. Hva skal jeg gjøre? Noen gode forslag?
Til andre som planlegger å bruke tilsvarende akvarier til saltvann: bruk durabelig med silikon rundt popnaglene for å hindre salt fra å komme til den ubehandlede aluminiumen
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
:? Hei dette løsnet på250literen min og byttet bare popnaglene ut med rustfrie nagler og neste gang karet var tomt limte jeg inn 2 glasstrimler på en 7 cm forrand og bak på karet langs hele fronten slik att de ble limt inn i alu rammen på toppen/glasset i front / bak, fikk litt mindre åpning men ikke noe problem, dette var 10 mm glass og har holdt som fjell (fjernet staget etterpå da jeg synes dette er i veien.)
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Hei,
Det samme skjedde med mitt kar for en stund siden, jeg kjøpte to vinkler av stål og bøyde de til slik at de ble som to kroker som griper tak rundt alu-rammen. Jeg brukte plastbelagt wire og en strekkfisk av rustfritt stål og strammet karet tilbake til opprinnelig form. Jeg synes dette ble en helt grei løsning.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg vil påpeke at popnaglene har det fint, men rammen gikk i oppløsning rundt hullene som var boret ut til popnaglene...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
and, har du noe bilde av det du beskrev? Klarer ikke helt å se for meg hva det egentlig er du har gjort...
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! | Linnemor | Tropiske Koraller | 7 | 16th October 2007 10:35 |
| Hjelp! | Linnemor | Kjemien i akvariet | 17 | 22nd June 2006 01:41 |
| HJELP!!!!!!!!!!! | leffi | Plager, Skadedyr & Parasitter | 18 | 21st December 2005 21:38 |
| 300 liters akvastabil akvarie med bord selges | Roger | Selges | 2 | 18th June 2005 22:08 |
| hjelp! | kristian | Akvariet | 35 | 28th December 2004 23:16 |