| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Her kommer noen bilder av karet mitt med blandt annet sjøhester ,et par med klovnefisk og 4 Chromiser
Karet er et Juwel på 180 liter.Lyskassen er bygget opp for å skjule skummeren mest mulig. Skummeren er av typer MCR 600 og 2 sirkulasjonspumer av typen Maxijet 1000. Av lys har jeg kun 2x10.000k vanlig T8rør. Er ikke så mye koraller oppi enda ,savner noe på toppen men er litt usikker på hva jeg kan ha med tanke på lyset. Så hvis noen vil gi med tips om det,tar jeg gjerne i mot Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:02. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
enda fler
Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:04. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
og et par til
Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:08. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Et par nye bilder,har endret litt på oppsettet.
et par av korallene er ikke helt på topp,men har nettopp limt de på ny stein og trenger litt tid til å bli i form igjen. Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:10. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Member
|
Og et til
Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:11. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administrator
|
Dette kommer til og bli utrolig flott når det gror seg til. Stå¨på sølvi
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Takk skal du ha
Håper det gror fort :lol: Nei, må nok bare vær tålmodig og håper på at de vokser og trives. Kommer forhåpentligvis litt mer koraller etterhvert. Mvh. Sølvi |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Har fått satt inn 2 stk.t5(45W) lys nå og byttet et av t8(30W) rørene med et 20.000 actiniske rør pluss reflektor på det andre. Så litt mer lys har det kommet ihverfall.
Så nå er jeg på jakt etter noen fine fargerike Ricordea |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Hei! beklager at jeg spør om noe, der egentlig du skal spørre, hehe. synes sjøhester er intresange og ikke minst kule, men de er jo trege. rekker de av den grunn å spise noe, før de andre spiser opp maten?
Vakkert kar Sølvi, Lykke til videre |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Dec 2006
Sted: 5355 Knarrevik, Hordaland
Meldinger: 350
|
Jo ,de er treig å trenger å bli foret spesielt. Jeg laget en foringstasjon men rør og en stor sil på toppen sånn at maten(mysis) kom direkte ned til de. De bruker hele dagen på å lete etter mat under steiner og div. så det er en fordel å ha masse levende i karet. En stor fordel også å fore med levende mysis. Ellers så bør det jo ikke være grådig fisker sammen med de.
Dessverre hadde jeg krasj i karet mitt for en tid tilbake (eget innlegg) så jeg mistet alt av fisk desssverre. Karet er nå fint oppe og går igjen og tanken på nye sjøhester er der jo men har ikke helt bestemt meg om jeg tar sjansen på de igjen. Men som de sier ,de er fantastisk flotte og interesante fisker
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lys til 343 liters kar | Edite | Lys, filtrering & annet utstyr | 9 | 2nd April 2008 05:53 |
| Nye sjøhester :) | Edite | Tropiske Fisk | 3 | 5th March 2008 13:16 |
| Sjøhester | Atena | Sjøhester & nålefisk | 2 | 21st November 2007 21:30 |
| 375 liters helglassakvarium | Roger | Selges | 1 | 5th June 2005 21:33 |