| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Er det noen som har erfaring med "sugar fine" sand.
Hvordan fungerer dette med tanke på sirkulasjonen i tanken? Blir den "drivende" rund? Hva med "klumping" - holder den seg løs og fin. Nytte dyr - i sanden - noen erfaringer rundt dette. Noen sand typer bedre enn andre? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Pjot´n tok med seg noe super fin sand... Vet ikke om han har fått satt i gang med den enda..
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Han satte opp tanken sin i helgen å sølte saltvann inn i pce n så det tar sikkeet litt tid før vi hører fra han ,,
alt gikk helt fint , han sa det virket ikke så mye større helt til han satte inn koraller å fisker , da så de så liten ut..ler -- |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
hehe.. da er jeg ikke allene mer i å drukne Pcén med saltvann..
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Forhandler
|
Fant en 15" skjerm innerst i boden, med litt hjelp av Frode på telefonen går det an å lese ka som står her. Dumme meg plasserer datamaskinen under den dritt trappen som ikkje engang e` vanntett. Overflyttingen tok 6 timer, men eg har enda ikkje fått koblet til skummeren siden det ikkje e` så lett å få tak i rørdeler i denne byen. Men eg fant nokken deler rundt omkring i heimen, så eg mangler bare et par helt vanlige deler.
Når det gjelder denne sugar size sanden: Blandet denne med levende sand og fikk etter min mening en veldig fin effekt. Men etter en stund mistet den effekten, den gulnet og det så ikkje like bra ut. Kommer til å holde meg til vanlig sugar size levende sand. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Forhandler
|
Tror eg misforsto hvilken sand du snakket om. Hvis du mente sugar size levende sand har eg bare positivt og si om denne sanden. Den e` nydelig. Hos meg klumpet den seg littegrann i begynnelsen men det gikk fort over. Det beste for å holde denne sanden ren må være en sandswifter goby. Denne fisken siler sanden kontinuerlig gjennom munnen på jakt etter nokke å spise. Når det gjelder sirkulasjon kan du nok ha bra sirkulasjon i karet selv med slik sand, men du kan selvfølgelig ikkje ha en pumpe som mer eller mindre blåser ned på sanden. Hadde 24 ganger sirkulasjon i karet med denne sanden.
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Skal snart handle sand til tanken min.... |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| fungia og "tunge" koraller kjøpes | alf-magne | Kjøpes | 0 | 21st March 2008 20:41 |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |
| "Levende" stein selges i Bergen | Roger | Selges | 25 | 22nd January 2006 22:53 |