| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. Har fått masse hjelp fra dere her på forumet, og nå begynner ting å komme på plass. Har ikke fått lys enda (har bare ventet i noen måneder nå :cry: ), men hullet i veggen, og selve karet er på plass
Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:15. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det beste bildet er etter min mening det siste, forventninger, spenning og nyskjerighet i ett blikk...
Konge bilde... BTW Kjempe stilig innbygging og grattis med flott prosjekt... |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Nydelig oppsett :cheesy:
Dette blir artig å følge med på Har selv startet noe lignende og er midt i alge perioden :frown: Legg inn mange flere bilder |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
kjempe stilig med levende bilde på veggen, men skal du ikke ha sump? hadde jeg hatt eget rom på baksiden av akvariet så hadde jeg hatt sump og refugium opp etter ørene 8)
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei... og takk for alle hyggelige meldinger. joda, jeg har muligheten til å sette opp en sump, men jeg har hele tiden vært veldig bevisst på at det hele skulle være enklest mulig, med bl.a. færrest mulig kilder til feil og lekkasjer (som jeg har hatt den tvilsomme gleden av å erfare selv.). En sump (tilførselen til og fra) er en slik ekstra sikkerhetsrisk, og derfor venter jeg foreløpig med det. Ellers så er tanken at karet skal være moderat 'stocket', slik at de 30 kg. med levende steiner og skummeren skal klare å ta unna stoffene i vannet. Om det vil fungere i praksis gjennstår å se.... så kanskje det kommer en sump senere en gang
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Heisan Vizar.
Kjempe flott oppsett du har fått deg.. ta deg gjerne den extra tiden det tar å tenke gjennom hvor mye av koraller du skal ha i forhold til LS osv. Ls eller annet kjeramisk er supert å plassere på de stedene du tror det kan være hensiktsmessig å plassere SPS eller LPS senere. Da tenker jeg mest på "pegging" av koraller. Ta f.eks montipora capricornis.. supert å pegge på den ene "klippe" veggen du har satt opp Sitat:
Bruk riktige PVC rør med PVC lim, så utelukker du bla lekasje mellom skjøter. (så samt du har rengjort godt rundt limeflatene) dobble rør fra overrennings kammer til sump burde utelukke sjangsen for oversvømmelse i dette ledde. (tett rør) Men som mange sikkert har sagt før, så er jo ikke sump et must. Kjør på med bilder etter hvert som det utvikler seg |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Junior Member
|
Enda ett bilde
Sist endret av Frogfish; 21st June 2008 kl 03:16. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Gleder meg stort til å følge med på fortsettelsen
Skal si småen har vokst forresten..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ny D.I.Y kalsiumreaktor begynner og ta form | alf-magne | D.I.Y Gjør det selv | 9 | 5th January 2007 08:43 |
| tips til en begynner... | looney | Aquascaping | 11 | 4th June 2004 17:02 |