| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei. Jeg trenger et godt råd fra dere. Jeg har mange steiner som jeg skal sette inn i karet mitt. Fordi jeg ikke helt vet hvilke fisker og dyr jeg skal sette inn senere, og noen av disse kan være gravere, skal jeg sette steinene i bunnen av karet (og ikke oppå sanden). Finnes det en enkel og lur måte å beskytte glassbunnen på mot de skarpe steinkantene? Isopor (dumt, fordi det flyter...?), annet??
Please hjelp!! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Bare overskriften fikk det til å fryse på ryggen min.. Du løser dette problemet aller enklest med en plate av acryl/plexiglass som dekker de områder du kommer til å ha skarpe steiner.
I mitt akvarium er det dobbelglassbunn for å løse samme problem og jeg har "stolt" 100% på denne løsningen, tidligere har jeg benyttet acryl plate, en hvit som hadde vært et skilt som jeg fjernet all reklame fra med aceton og skrape, det fungerte utmerket... |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Hva med skjærefjøl fra IKEA ?
Siden den er beregnet for mat så må den vel være akvariesikker. Billig er de også. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Syntes nok Chriss sin måte er noe av det sikkreste.
Bruk Acryl plate/plater eller en extra glassplate.. Når det gjelder tre i vann, så kan jeg ikke si jeg har hørt om noen som har prøvd dette før, men det kan jo også være at disse "plastikk" fjølene man får på IKEA kan fungere. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Beste levende steiner i Oslo | paulrene | Aquascaping | 9 | 3rd October 2008 12:24 |
| er dette bra bakgrunns-steiner? | joachimB | Ny til Hobbyen | 9 | 29th November 2006 16:58 |
| hvor mye bakgrunns-steiner i oppstart av akvarium? | joachimB | Ny til Hobbyen | 5 | 3rd November 2006 18:18 |