| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
hei hei først må jeg begynne med å si at jeg snart vurdrer å skifet nick, p.g.a at jeg skriver inn daglig å det begynner å bli flaut når jeg har 2-3 emner etter hverandre hehehehe men men er man hekta så er man hekta.
kan dere anbafale meg en måte å sette sammen den levende steinen slik at det innebærer at jeg kan få d gjordt så kjappt at jeg slipper å ødelegge steinen med å¨ha den over vann så lenge. og de henger sammen skikkelig.. kom gjerne med masse alternativ og forklar hvordan det gjøres slik at jeg kan velge den beste måten for meg. takker for alle svar. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Skal også gjøre dette, og tenker borre noen hull i både overliggende og underliggende stein. Så finne noe pvc rør jeg kan sette dem sammen med...
Da er de vel bare festet litt så de ikke glir så lett, ikke helt fastlimt. Lettere å endre litt på oppsettningen senere også.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Så lenge du holder steinen noenlunde fuktig så kan den være over vann en liten stund, du får se på det som at det er fjære sjø
Min erfaring er at så lenge steinen blir montert med lys siden opp så går det meste bra, innen rimelighetens grenser selvfølgelig.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
ok.. det var betryggende å høre.
men hva skjer egentlig hvis man legger steinene med "mørke" siden opp? skader dette steinen på noen annen måte enn at den blir bleik sånn som mørkesiden ser ut? må si at jeg hart lært utrolig masse disse siste ukene her inne på forumet. takk folkens :cheesy: |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Det lever forskjellige organismer i og på steinen. Noen lever på den mørke siden, mens andre lever på lys siden. Om du snur steinen motsatt vei kan dyrene dø. Det er ikke noe katastrofalt i det store å det hele da nye dyr vil gjennskapes, men det kan i værste fall føre til en ekstra alge oppblomstring. I et nytt akvarie vil du ikke merke noe stort til det da du uansett vil få en oppblomstring, men om du gjør det etter at akvariet er innkjørt er det omtrent som å starte på nytt.
JEg gjorde dette en gang i den tro at det ikke spilte noe rolle og fikk verdens største nedtur.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lime Deltec-skummer | Mack | Lys, filtrering & annet utstyr | 12 | 8th September 2007 10:53 |
| trenger sugekopp feste til maxijet! | alf-magne | Kjøpes | 2 | 15th December 2005 02:20 |
| Lime stein | Endre | Aquascaping | 11 | 26th October 2005 14:16 |
| Magnet feste til MaxiJet | Chriss | D.I.Y Gjør det selv | 17 | 22nd August 2005 07:35 |