| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei! Har lyst å bytte bunnlag i akvariet. akkurat nå har eg den webzoo-korallgrusen. Har lyst på levende sand. Skal eg ta ut den gamle grusen eller kan eg legge den nye over den gamle? Har ikkje meir enn 3-4cm grus. Er plaga med alger i grusen.
erik kordan legger eg til en link?? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Jeg vill aha byttet sand jeg, litt om gangen. Sug ut den gamle sanden samtidig med vannbytter. Feks. i en 2-3 gang, for ikke forstyrre balansen i karet for mye.
Skal du legge inn link så trykker du på den knappen som er blå med en F på, som ligger på øverste linje over der du skriver innlegget. Eller du kan bare kopiere inn webadressen direkte i innlegget. Rune |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Levende sand?,, sanden din ER levende nå og nettop av den grunn som Reef sier, ikke bytt hele bunnen om karet ditt fungerer sånn noenlunde, ta litt og litt eller fyll på. En ting er ivhertfall helt sikkert, du løser ikke noen algeproblemer med å bytte sand,, med mindre den er full av silikater eller lignende.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bunnlag i kaldt saltvannsakvarium | Sidd | Akvariet | 10 | 21st April 2007 09:10 |
| Bunnlag?? | Andreas | Lys, filtrering & annet utstyr | 10 | 18th June 2005 23:48 |
| Tykt bunnlag! | Rusky | Aquascaping | 9 | 16th December 2004 11:48 |