| Aquascaping Ett forum hvor det kan diskuteres løsninger og poste egene bilder av lanskapet i akvariet ditt. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
Det nye akvariet (som jeg har ventet på siden før jul ifjor) og som jeg har ventet på forsinkede deler helt til for et par dager siden lekker... Fine saltavleiringer i alle skjøter på rammen og mellom akvariet og møbelet...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Og det ble vel bestillt fra en annen by slik at det tar evig lang tid å få rettet opp i det? Kor uheldig skal det gå an å være?
Føler med deg og dine frustrasjoner. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Akvariet ble faktisk bestilt fra et annet land. Og da det omsider kom (etter kraftige forsinkelser) viste det seg at det ikke var boret for overløp likevel og måtte byttes. Så har jeg ventet i et par måneder på å få alt av pumper og lys i hus, så har jeg limt alt av pvc til overløp og retur og nå må jeg visst tappe ut alt vannet og forsøke å tette silikonfugene...Grr...
For å gjøre min uke komplett fikk jeg istedenfor det praktfulle glassterrariet til 1000 kroner jeg hadde bestilt fra Webzoo et cheesy lite plastterrarium med sprukket bunn og en regning på kroner 1000...
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administrator
|
Fy Fa :censored: så uflaks du har.. Håper du får herligheten tett etter at du har resilikonert akvariet.
Regner med at det lille plast terrariet med sprukket plastbunn blir sendt i retur med post oppkrav
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Har fått beskjed om å anbringe plastterrariet i nærmeste søpeldunk mens jeg venter på det staselige glassterrariet med bakgrunn a la Back to Nature som jeg egentlig bestilte. Inni terrariet skal det anlegges en dampende jungel med mose over hele bunnen, et forsiktig vannfall og levende planter. Tenkte kanskje den Afrikanske Kjempetusenbeinen Truls kunne hatt lyst til å flytte hjem til regnskogen igjen 8)
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hmm...dagen etter at jeg hadde fylt karet med salt og vann fant jeg små saltavleiringer i skjøtene på rammen. Gikk følgelig til akvariebutikken og sa at det kunne se ut som om akvariet ikke var 100% tett ettersom jeg var rimelig sikker på at jeg ikke hadde sølt noe selv. Fikk da beskjed om å gå hjem og tappe ut vannet mens det ble tatt kontakt med produsent. Drevet av et ønske om å se omtrent hvor lekk det var børstet jeg bort saltet av rammen og lot vannet være i. Saltet har ikke kommet tilbake. Merkelig... Via forhandleren har produsenten sagt seg villig til å betale en glassmester for å komme hjem til meg og se på akvariet. Dersom det viser seg at akvariet likevel ikke lekker må jeg selv betale. What to do? Akvariet har nå stått i tre dager uten at saltet har kommet tilbake...kanskje man kan gå ut fra at det ikke lekker likevel? I så fall kan jeg jo begynner å flytte over salt og stein
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administrator
|
Har du bestemt deg for hva du skal gjøre med akvariet ditt ???
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tja...det ser jo ikke ut til at det egentlig lekker, så jeg regner med å begynne å flytte over sand og stein så fort anledningen byr seg. Har isoporkasser og slt, mangler bare en bil
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Stønn...har omsider fått rett terrarium i hus, men var det i én bit? Nei.
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|