| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Er det et greit akvarium? Noen som har erfaring de vil dele? Kjøper man en standardpakke, eller er det slik at den skreddersys?
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg har Woha-akvarium og er veldig forøyd med det, og har inntrykk av at de andre som har det også er fornøyde
Tror du kan få kjøpt dem som standardpakker, men de jeg veit av har bestilt dem etter egne behov. Hvis du sjekker hjemmesida til f.eks. Jan Holt kan du se på standardmålene/pakkene. Jeg bestilte mitt etter egne behov gjennom dem og er veldig fornøyd med det! CP |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Tror egentligt ikke selve "glasskassa" er noe bedre på Whoa,enn de fleste andre når det gjelder standard kar.
Er jo stort sett samme "basic" det er snakk om..1 bunnglass+ 4 sider,og noe silikon til å holde dette sammen med Men.. som alt annet merkevarer koster gjærne mere,netopp fordi det er ett merke produkt. De skiller seg dog litt ut med sin spesielle"vri" på silikonfugene sine utifra allmennheten,og er jo ett av merkene som leverer såkalt "klart glass",noe som en begynner å merke ved 10-12mm tykkelse og oppover(jo tykkere glass,jo mer har slikt glass for seg) De aller fleste meg innbefattet,er vel av den oppfattning att vi foretrekker å "sette sammen" dette med teknikkpakka selv etter eget ønske og behov..og lommebok (I de aller fleste ferdigoppsett jeg har sett er medfølgendes utstyr gjerne ikke mer enn "akkurat" med tanke på ytelser i forhold til akvariestørrelsen,og noen vil ha sump til karet med fordeler det kan gi. Andre igjen har sine egne ønsker med tanke på pumper,lys oppsett,mer eller mindre computerstyring av en del,overenning,og ikke minst plassering av utstyret som skal drifte oppsettet,og utifra belastning/type fisk og ikke minst gruppe/type koraller en ønsker i det,stilles kansje høyere krav på spesielt lys og sirkulasjon enn det slike medfølgendes standardpakker vil gi deg. Ett annet moment er jo att halve morroa er jo nettopp dette med å planlegge/tilpasse og kjøpe inn "akkurat DET.." utstyret en selv ønsker til karet sitt synes nu jeg
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Hatr tenkt på dette akvariet selv, berlin leilighet så det er kjekt å se litt tilbakemeldinger på det
Sist endret av hanneo; 13th January 2012 kl 18:28. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|