Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 9th September 2010, 21:28   #1 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
Standard Silikat harpiks.

Noen her inne som hvet en butikk her i Norge som selger (og helst sender)slikt silikatharpiks i løsposer,til refill i silikatfiltre på osmoseannlegg?
På mitt er det ett slikt gjennomsiktigt filterparon,hvor en kan skru opp og skifte mediet med tid og stunder(altså ikke ett slikt engangsfillter a-la Kent sine dette.)
Hvet en får det flere plasser i utlandet,men greit å prøve å få tak i slikt her i Norge også da
Er så møkka lei dette tollbyråkratiet,hvor jeg har en egen evne til å bli vittne til att sendingene stopper opp i mnd,edsvis i Oslo før det blir sendt videre til meg.,så kjøper helst ferdigt importert,og sikkert kjappere også dette utifra overståendes.
Hørte med Kenneth,n nettopp,men han kunne visst ikke skaffe dessverre.
Tips mottaes med stor takknemmelighet her ja,da jeg holder på med å skifte ut alle filtre og begge membraner nu i osmoseannlegget mitt her,og det er kun denne harpiksen det står på nu,for å få meg "nytt" annlegg her.

Det er ett slikt medie jeg er på jakt etter..
http://www.waterpilot.com/catalog/pr...oducts_id=1744

som er beregnet som medie i ett noenlunde slikt filter som er kobblet opp i osmseannlegget mitt.
http://www.waterpilot.com/catalog/pr...oducts_id=1745

Sist endret av Knut-Arne Berg; 9th September 2010 kl 22:02.
Knut-Arne Berg er offline   Svar med sitat
Gammel 9th September 2010, 23:27   #2 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: Nov 2005
Sted: LANGEVÃ…G
Meldinger: 31
Standard Sv: Silikat harpiks.

har du sjekket med vannmester.no
Ludvik er offline   Svar med sitat
Gammel 10th September 2010, 00:43   #3 (permalink)
Senior Member

Knut-Arne Berg sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458

Sitat:
Opprinnelig postet av Ludvik Vis post
har du sjekket med vannmester.no
Neei..har ikke det Ludvik,og har egentligt ikke tenkt på dette foretaket egentligt.
Kikket inn på linken du oppgir,men kunne ikke umiddelbart finne noe som lignet på det jeg var ute etter,men kan jo self. prøve å ringe de.
Gammel 11th September 2010, 11:48   #4 (permalink)
Moderator

Torhav sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Åsane/Bergen
Meldinger: 606

Kansje du kunne regenerert den? How to Recharge DI Resin by David Sanders - Reefkeeping.com
Torhav er online nå   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are