| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Forhandler
|
Er det noen som har erfaringer med og holde flere (les: 4-7) kirurger av samme type i et akvarium over lengre tid uten at de stresser og flusser hverandre opp eller tar livet av hverandre.
Hvilken type tror du fungerer best og hvorfor? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg har ikke den erfaringen, men har har hatt to Zebrasoma flavescens i 600L kar. Det er nok ikke så mange som har erfaringen her til lands med mange kirurger av samme art. Hovedgrunnen til det er at kirurger krever plass- masse plass >1000L.
Som regel er det Zebrasoma flavescens som er gjengangeren. Zebrasoma flavescens opptrer naturlig som flokk ved revet. Her er mitt favorittprosjekt over alle akvarieprosjekt. ChinChai sitt kar er på ca 5000L. Dette blir sett på som ett ganske ekstremt tilfelle der han utplasserer mange akilles inn i dette karet. http://reefcentral.com/forums/showth...92183&page=173 Akilles opptrer, etter det jeg har lest, bare i flokk deler av året. Det blir også sakt at det er avgjørende å innføre flokken samtidig i akvariet. Hvorfor spør du om dette om jeg får spørre? Tor
Einstein ¨as simple as possible, but not simpler¨ Sist endret av torae; 4th September 2010 kl 21:25. Begrunnelse: Feil i linken. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
Grunnen til at jeg spør er at jeg er i ferd med og sette opp nytt kar, og hadde et ønske om og få til et tilnermet naturlig miljø der jeg hadde flere kirurger i "stim". Jeg har også tidligere prøvt med gul kirurg i samme kar (akvarier mellom 500 og 800L) men det fungerer dårlig, som regel så ender det opp med 1. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Artikkel om Kirurger | William Jr. | Tropiske Fisk | 13 | 5th December 2008 12:41 |
| Artikkel om Kirurger generelt. | William Jr. | Fisk | 0 | 4th December 2008 14:10 |
| Ny type pumper | Endre | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 1st December 2005 22:17 |
| Koppling av lys til samme ballast?? | neergaard | Lys, filtrering & annet utstyr | 8 | 8th November 2005 09:12 |
| Bygge akvarie (liten digresjon til temaet med samme tittel) | Andreas | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 17th November 2004 07:33 |