Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 8th July 2010, 18:09   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard Rosa Hummer

Hvis du ser en stilig Rosa hummer med gule prikker i butikken, så styr unna.
Den dreper fisk. Nå fortalte de meg på midtun zoo at en mann hadde mistet for 20 tusen i fisk for hummeren hadde tatt dem.

Jeg har desverre erfart det samme. Nye fisker som ikke vet hvor hummeren befinner seg, forsvinner gjerne første natten. De andre har laært å passe seg.
Den ene chromisen min fikk et stygt sår helt inn til rygg beinet, men det grodde og den ble bra.
Hummeren har jeg bare sett en gang for den sitter et sted bak steinen og er umulig å få fatt i. Jeg har hatt den i 10 måneder og den har knertet endel.

Så styr unna selv om de sier den er harmløs. Selv slipper jeg nedi litt blåskjell så den skal være opptatt med andre ting ,men det forurenser jo endel
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 8th July 2010, 22:04   #2 (permalink)
Member

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Stavanger
Meldinger: 155
Standard Sv: Rosa Hummer

Sitat:
Opprinnelig postet av Kari H Vis post
Hvis du ser en stilig Rosa hummer med gule prikker i butikken, så styr unna.
Den dreper fisk. Nå fortalte de meg på midtun zoo at en mann hadde mistet for 20 tusen i fisk for hummeren hadde tatt dem.

Jeg har desverre erfart det samme. Nye fisker som ikke vet hvor hummeren befinner seg, forsvinner gjerne første natten. De andre har laært å passe seg.
Den ene chromisen min fikk et stygt sår helt inn til rygg beinet, men det grodde og den ble bra.
Hummeren har jeg bare sett en gang for den sitter et sted bak steinen og er umulig å få fatt i. Jeg har hatt den i 10 måneder og den har knertet endel.

Så styr unna selv om de sier den er harmløs. Selv slipper jeg nedi litt blåskjell så den skal være opptatt med andre ting ,men det forurenser jo endel
Må jo være litt stor da , skulle man tro ??

selv har jeg en slik som denne , ca 7 cm.
Saltwater Aquarium Inverts for Marine Reef Aquariums: Debelius' Reef Lobster

Ellers fikk jeg under ommøblering av LS idag ut en ganske stor hårete krabbe ...
seeker er offline   Svar med sitat
Gammel 9th July 2010, 07:26   #3 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard Sv: Rosa Hummer

Den ligner og den er ikke stor og den viser seg heller aldri, trodde den var død ettersom jeg satt den nedi som et av de første dyrene i fjor. Jeg har mistet noen fisk og de har vært helt fin i formen på forhånd og fisk er blitt skikkelig skadet. Min har som sagt gule prikker.

Men da jeg ble varslet av butikken så forstod jeg at det kan ha vært den hummeren.
Det står jo og i teksten under bildet ditt at den kan skade mindre fisker. Den har tatt en gylte ,to chromis, 4 små fisk og litt til som jeg ikke kan komme på.
Den tar dem stort sett i løpet av de første dagene ( natten ) og det har ikke hatt noe med vannkvalitet eller sykdom å gjøre.
Butikken er hvertfall overbevist om at det er denne krabaten, men den nok fullvoksen.
Det blir nok vanskelig å få den ut, men jeg tror jeg skal prøve. Det blir dyrt med disse tapene.

Fant nettopp dette på netet om denne hummeren. andres erfaring
http://www.aquariacentral.com/forums...p/t-80976.html

Sist endret av Kari H; 9th July 2010 kl 07:33.
Kari H er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hummer Nikita Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr 1 14th September 2007 21:09