Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok.

Hei!

Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg!

Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29th January 2010, 10:15   #1 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 427
Standard Flytting

Jeg trenger litt tips når det gjelder flytting av karet mitt.

Det er nemmelig mulig at jeg flytter men jeg har ikke bestemt meg enda.
Jeg må vel ha bøtter og kar så det rekker, men vil det klare å holde på varmen en stund ?
Karet må deles i to da det må på høykant inn i heisen. Jeg antar at jeg må ha bøtter og kar klart i min nye leilighet men samtidig beholde endel av det inngått vannet ?

Jeg ser på dette som et mareritt, men jeg tenkte kanskje å leie inn folk og heller betale en sum for å få det gjort. Jeg må likevel ha folk til å bære karet ut herfra og til mitt nye hjem. Jeg har heldigvis god råd og kommer til å leie et byrå til resten.

Kanskje jeg kunne kjøpt meg et nytt kar og satt det opp slik at det var klart, men det må jeg også tenke litt på.
Har noen . noe hint om hvordan dette går lettest og greiest og skånsom ?
Kari H er offline   Svar med sitat
Gammel 29th January 2010, 11:14   #2 (permalink)
Administrator

H.A.Z sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Kristiansand
Meldinger: 1,338
Standard Sv: Flytting

Du har gjerne kun et hovedlar og sump? Du kunne kanskje flyttet sumpen bort først og så fått mye av det levende i der.

Har mange ekstra småkar her og var det meg ville jeg nok flyttet dem først. Refugium, avleggerkar, karantenekar, kar for påfyllingsvann, alle 84 liter her.

Aquafreaks - Forum for de med saltvann i akvariet
H.A.Z er offline   Svar med sitat
Gammel 29th January 2010, 11:20   #3 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Ja det var litt lurt, kanskje jeg må ha noen varmeflasker oppi slik at det ikke kjøles ned, har også 2, 80 liters dunker med lokk og masse isopor kasser til stein.
Vil jo at det skal gå så fort som mulig så ikke ting fryser ihjel på veien.

Jeg skal ikke begynne å kvi meg før jeg er på vei, men jeg vurderer å kjøpe meg et større kar mens jeg er i farten Da blir det så mye enklere tenker jeg
Gammel 29th January 2010, 12:20   #4 (permalink)
Senior Member

torae sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Trondheim
Meldinger: 411

Hei, klart det blir MYE enkler med nytt kar Lag til nytt og friskt vann på det nye stedet. Det er ingen grunn til å ta med seg "brukt" vann. En litt forsiktig introduksjon av skapningene i det nye karet bør du gjøre uansett.

Tor
Gammel 29th January 2010, 12:30   #5 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914

Hei, vi har flyttet akvarier mange ganger og kan gjerne hjelpe deg. Om du velger å beholde det akvariet du har setter vi opp f.eks. et ekstra akvarie som du kan ha fisken og korallene i når akvariet flyttes. Når akvariet e` flyttet og levende stein e` på plass putter man i fisk og koraller.

Hvis du ikkje har så mye fisk og koraller kan alt taes med på en tur. Uansett må det være en del vann klart i den nye leiligheten med rette verdier og temperatur før man begynner flyttingen.
Gammel 29th January 2010, 12:33   #6 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Ja men jeg må først se om jeg finner meg en plass og da vurderer hvilket type kar jeg eventult KAN kjøpe. Alt er liksom litt usikkert nå.
Kanskje jeg kjøper meg et lite hus på Askøy - det er visst der det skjer
Gammel 29th January 2010, 12:36   #7 (permalink)
Senior Member

Kari H sin avatar

Hadde blitt kjmepglad for hjelp ja og jeg betlaer selfølgelig det det måtte koste.

Det er skummelt å flytte, men jeg har faktisk en mannlig nabo som plager meg så pass at jeg ikke orker å bo her. Det hele begynner å bli slitsomt.
Fordelen er at jeg får frigitt endel kapital og kan kjøpe meg alt jeg ser jippi.
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Flytting av Akvarie! Haugan Ny til Hobbyen 10 16th September 2007 21:49
flytting svein Anbefalinger, tips & triks 6 25th April 2006 20:30
Flytting Endre Pratemakeren 16 22nd August 2005 11:18
sirkulasjon etter flytting av 160L Andreas Lys, filtrering & annet utstyr 4 4th August 2005 19:45