| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Halla folkens.
Dette er et gammelt triks,men nevner det like vel. TeamViewer - Free Desktop Sharing and Remote Control Installer dette på din laptop og din pc som er koblet opp til akvarie computeren hjemme. Begge to må ha dette installert. Det er og gratis. Start opp programmet på begge pcene. klikk deg inn på extras og options Velg et navn Huk av start teamviewer with windows på hjemme pcen velg passord Huk av accept incoming lan connections klikk deg inn på advanced Huk av temporarily save connection password Huk av full access control Huk av enable udp Huk av Directin preformance klikk på teamviewer server SERVER NAME: tast inn hjemme pc´ens idnummer PASSWORD: tast in passordet Klikk ok. Du er nå på login siden Trykk inn Id nummeret fra hjemme pcen. Huk av remote support Trykk på connect to partner tast inn passord og klikk logon. Skriv ned Idnummeret og passordet i feks notisbok,og du vil nå kunne logge deg inn og ut når det måtte passe. Du kan nå fjernstyre pcen hjemme over internett. Her kan du feks styre akvarie computeren over nett,hvis den er koblet på pcen hjemme. Sist endret av MrVoll; 9th October 2008 kl 03:06. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Heisann Tage
Du slår inn Id nummeret til den pcen som er kobblet på akvarie komputeren. Ser nå at det hele var kansje litt tungt å lese,så hvis det er interesse for det så kan jeg forsøke å lage en video eller en bilde serie for hvordan man setter det hele opp steg for steg. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
Vet ikke helt hvilken Id det ellers skulle være.. Og desuten så trenger man vel strenkt tatt ikke noe computer til oppsettet for å kjøre dette programmet Forsto det slik at programmet bare gir tillatelse til å dele så lenge det sitter noe der hjemme i andre enden å taster inn "sikkerhets passord" Grunnen til at jeg spør er at jeg kunne tenke meg å bruke dette programmet til og få tillgang til pc hjemme slik at jeg kan starte og stoppe f.eks web kamera som er montert ved karet |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
Du får full tilgang til hjemme pcen. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg bruker et program som heter logmein Free (www.logmein.com).
Det installere du på Pcen du vil fjernstyre. Så kan du logge deg inn på en side på internett og ta kontroll over PCen din fra hvorsom helst i verden. Alt gjennom nettleseren. Har fungert bra for meg i allefall. Endre
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Administrator
|
Supert
Sitat:
Takk så mye for hjelpen MrVoll |
|
|