| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
|
Hei! Tydelig at du koser deg med å lese på Aquafreaks men du har ikke opprettet noen konto enda. Hva med å bruke et par minutter på å registrere deg? det er helt gratis men du vil få tilgang til alt som skjuler seg på aquafreaks samt kunne poste dine egene innlegg! Allerede medlem? Login inn og du slipper å se denne meldingen mer! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Hallaien folkens..
Bare lurte på en ting her.. Har/bruker disse store vattfiltersokkene til en 100 lapp,som Kenneth,n selger her ,på returvannet til skummeren min... Her hos meg,så holder en slik sokk i tre dager,før den må skiftes ut,og vaskes... Har til nu vasket disse i vaskemaskinen på 60 grader(samler opp noen. og vasker disse for seg selv self.) Har funket greit det,men nu har "øksa" her,funnet ut at jeg IKKE får lov å bruke maskinen til dette mer,da hun har funnet ut at det blir hengende "Avfall/ Alger"fra disse,på klær hun vasker i maskinen senere.. Så da er spørsmålet mitt, til dere som bruker slike.... Hvordan vasker dere sokkene deres?,jeg forsøkte sist å spyle de,men blir jo langt ifra rein med dette ,ser jeg... Kan vel heller ikke "kokvaske" de i en kjele helle,da jeg regner med de krymper/ikke tåler dette.... Kan jo ikke bare bytte ut med helt nye ,og hive de gamle heller,kun etter tre dager... Da blir en ekstra maskin fort spart inn igjen... Problemet her er bare at jeg ikke vet om jeg får ha en ekstra maskin stående heller av " øksa"... ![]()
Knut-Arne Berg. Hmm.. er vel ikke noen "fiskemann",men en kan jo få fargerike flotte kar for det da.. Sist endret av Knut-Arne Berg; 25th August 2008 kl 22:01. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Junior Member
|
hiver de i maskina på 90 grader jeg.. ikke merket noe på annet tøy
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
Samma her også.. klor i forvask-kammeret og 90 grader.. Har aldri hørt samboeren klage på noe rundt det..
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har nå spylt de litt før de gikk i vaskemaskinen på 90 grader.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
har vist svarene for min "bedre halvdel nu",og takket være støtten her
Men stusset litt her.... Ha klor i forkammeret på maskinen Vil nok lukte klor over hele badet,ved kokevasken,men det er nu det minste problemet,bare ikke akvariet/maskinen tar skade av det... Men. all takk for input,så langt!!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
har samlet sammen et par stykker i en bøtte klor ett par dager så kjører jeg de gjennom maskinen 2 ganger på 90graders skjylling. virker bra her.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg bruker sokken i utløpet fra skummeren, har 7 stk. å bytte på med. Kjører de på 40 grader med en ekstra skyllerunde etterpå for å være sikker på å få ut såperester. Mine blir rene, men er ikke helt hvite lenger.
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ok,gutter
Reagerte bare litt på dette med "klor,en",da dette har hvert ett "fy-produkt",å bruke i alle 5-6og tyve årene jeg har holdt på med akvarier... Men,svarene her,har jo hjulpet anyway Så nu er jeg glad
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vask av sirkulasjonspumper | Linnemor | Lys, filtrering & annet utstyr | 2 | 19th June 2008 00:01 |
| Vask av pumper | Linnemor | Anbefalinger, tips & triks | 2 | 11th December 2007 20:03 |