| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Member
|
Har funnet en RIMELIG verson av denne "dingsen"
Den er nå testet og den funker akkurat like godt som orginalen. Se: http://stores.ebay.com/International-Fish-Street Har handlet endel av denne Ebay shoppen, og de sender raskt, og er greie å kommunisere med. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Interessant, kan man sette denne på nesten hva som helst av pvc rør og pumper ?
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Jepp, funker på det meste.
Det den krever er 300- 1200 l/t, funker sikkert med mer flo. Jeg har den på en Hydor pico Evolution 1200, og det virker som den kan takle en god del mere flo. Skal ta innvendige, og utvendige mål, av "monterings røret" bak på den nå |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Member
|
"Monterings røret" er ca 20mm utvendig, og ca 16mm innvendig.
Den heter faktisk DUCK...:0) LOL |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tanken bak denne tingsen er jo grei , men den kveler jo dessverre alltfor mye av pumpens utgangskapasitet(ihvertfall reduseres den godt over halvparten).I et mindre kar kan den jo være ok å bruke i forbindelse med en kraftig pumpe så slipper man flere og der kan det jo til og med være på sin plass og dempe "flowen" litt.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Det var første tanken som slo meg også Clovn,når jeg leste innlegget her ja,he-he..
"Dette må stjele mye effekt fra pumpa..." To sjeler ---en tanke!!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Member
|
Testet nå...
Og det stemmer at den stjeler effekt. Jeg bruker den i en 48l nano, og har splittet utblåset først. Dette gjorde at den roterte saktere, og at jeg fikk mer ut av pumpa. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administrator
|
Lurte på å ha en slik på returrøret, og den har jeg allerede strupet så ikke sikkert det gjør noe om den stjeler noe effekt der. (16mm pvc)
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Member
|
Funker sikkert bra det.(er jo ikke mange kronene for de heller da)
Den roterer i et meget rolig tempo til meg nå, da den er montert med et bypass. Den bryter resten av returstrømmen på den ene siden, og stømmen fra en korallia 1 på den andre. Dette gjør at den endrer stømmen i karet til å gå litt foskjellige veier, og dødsoner slipper jeg iallefall å tenke på. Har vurdert å prøve den på en egen mini pumpe på 250l/t Skal sjekke om det funker nå. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lyst på "Mantis Shrimp" aka Odontactylus scylarrus | Brainader | Ny til Hobbyen | 4 | 18th December 2006 13:00 |
| Selges Aqua-Medic "Hang on" skummer Biostar Flotor | killi | Selges | 3 | 17th February 2006 00:19 |
| rykter om ny "stor" korallsending til stavanger!! | alf-magne | Tropiske Koraller | 8 | 4th December 2004 16:16 |