| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
jeg har et 1400 liters akvarie som jeg har satt opp de 2 siste årene under skall dyr feativalen i mandal. dette karet står da i 4 dager med overrenns system , sirkulasjon og en kjøler. vannet blir hentet fra sjøen og fisk kommer fra ruse fiskere i mandal. problemet mitt er at vannet oppleves som veldig tåkete. om natta med lysene på er det fint da tåken gir en veldig dybde efekt , men om dagen ser det ut som grumsete kloak vann. noen råd og tips på hva jeg kan gjøre for å klarne vannet?
mvh, sam |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
har du ikke noen form for filtrering?
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
vil tippe noe kraftige poser med aktivtkull med heftig gjennomstrømming ville gjordt det krystall klart!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Tåken kan jo skyldes både partikler og/eller luftbobler, gjør det noen forskjell om du regulerer inntaket av nytt vann? Dersom vannet er grått av luftbobler kunne du jo se etter at du ikke trekker inn luft med vanninntaket..
---- "We feel surprise when travellers tell us of the vast dimensions of the Pyramids and other great ruins, but how utterly insignificant are the greatest of these, when compared to these mountains of stone accumulated by the agency of various minute and tender animals!" - Charles Darwin, 'The Voyage of the Beagle', 1839 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
karet er bygd opp med et overrenns system for å holde konstant nivå i selve karet og for å sikre at det er nok o2 i vannet. utløpet munner ut over vann nivå for å hindre hevert efekt ved strøm brudd. kansje problemet ligger her. i så fall er det lite jeg kan gjør med det.
jeg har på et biltema vann filter med aktiv kull og filter vatt. annen form for filter har jeg ikke. |
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|