| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Hei alle sammen !
Har anskaffet meg en dragefisk som kun spiser levende for. Har hentet reker fra sjøen som går rett ned men den spiser ikke reker mysis artema. Hvordan " trener " man fisken til å spise ? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Askøy...5300 Kleppestø.
Meldinger: 1,458
|
Har overhodet ikke noen erfaring med disse selv,så er det sagt,men det er vel med de,som med andre ,att er de sulten nok,så spiser de det som tilbyes...
Får venne de gradvis til frossenmaten da,men det er jo en fordel att den tar litt tørrfor og,da det er litt mere næring i dette i forhold til frossenfor. Går jo an å gå inn på sider som omhandler denne fisken og,der pleier det å stå mye om hva den krever både i mat,og plass....
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har selv hatt en Dragefisk foret dem med molly yngel di går i saltvann ca et døgn eller du kan gradevis tilvenne de saltere vann.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Hva med å fore den strandreker? Skulle tro de spiser slikt.
|
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Ja , kan hende den synes både mysis og artemia er for smått ?Hvor stor er fisken? Ellers vil den etterhvert ta samme sort for når det er dødt , hvis den er vant til det i levende tilstand. Eller du kan ha den i en pinsett og vifte litt foran nesen , eller binde fast maten i en bit fiskesnøre for at det skal se levende ut .
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Det finnes en pose i frysedisken på de fleste Rema butikker som hetter sjømat miks eller noe slikt, det inneholder blekksprut, blåskjell, akkar div annet snacks, en ting jeg har gjort tidligere var å holde små blekksprut føtter fra sjømat mixen i en pinsett og riste litt i den foran P Volitans og når du ser at den er intressert og den gjør seg klar til å åpne munnen og suge i seg byttet må du være kjapp og slippe biten, du ser når Volitans blir helt "stiv" så er det like før og slipper du biten et par cm foran og over munnen så er det stort håp om at den spiser den på sin karakteristiske måte....
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Forhandler
|
Ville nok tro at artemia og mysis e` slitt smått for denne glupske krabaten. Den e` tross alt litt lenger oppe i næringskjeden. Forte mine med skrelte reker fra frysedisken. En kollega av meg forte sin med uskrelte reker, men denne var litt større enn mine, (ca.25cm.)
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Administrator
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | ||
|
Forhandler
|
Sitat:
Eg var ikkje høy i hatten sjøl når eg skulle fange mine for å levere de tilbake til dyrebutikken. Fisk på 18cm oppi en liten pose, ingen hansker og den satt fast i håven. Må innrømme at eg svettet litt ekstra når eg måtte ta på finnene for å løsne den fra håven. |
||
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan sikre best mulig | Edite | Lys, filtrering & annet utstyr | 25 | 9th April 2008 22:08 |
| Osmoseanlegg- hva er det og hvordan fungerer det ?? | Linka | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 1st January 2008 11:20 |
| Great Barrier Reef kan vere dødt om 25 år | Chriss | Anbefalinger, tips & triks | 0 | 31st January 2007 13:55 |
| hvordan bli medlem | Nagel | Bergen Akvarieklubb | 5 | 3rd December 2006 04:44 |