| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg bestillte for en tid tilbake noe fra 'korallrevet.no'. Etter et par forespørsler uten svar, og uten å ha sett snurten av varen på 14 dager, begynner jeg lure på hvor seriøst dette er. Hvilke erfaringer (om noen) har dere med butikken?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Det er helt normalt det Vizar.
Jeg har bestilt et par ganger og det kom sent begge gangene. Det er en gammel tråd om samme emne. Der vil du lese at det er ikke bare oss to som har måtte vente på varer fra den butikken. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
kan sikkert være en ide og sjekke om det er lagervare eller ikke...
er det ikke lagervare så er 14dager ingen ting! men dette er jo likt for de fleste online btikker. er det ting so haster bør man heller betale de ekstra kronene det koster i butikkene. hvis en har mulighet til det da!
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
har bestilt der tre ganger nå.. de to første tok det så lang tid at jeg avbestilte, ventet så til de fikk på plass lagersystem og bestilte da to ting de hadde inne. tiden gikk og de kom ikke, da var det vist noe galt med systemet.. handler nå andre steder.
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har også bestilt fra korallrevet.. Har alltid passet på at varene har vært på lager. Normalt har de dukket opp innen 7 dager fra bestilling.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Junior Member
|
Har bare positive erfaringer med korallrevet.
Trengte en gang noe forholdsvis raskt, så da sendte jeg bare en mail og spurte. Værre var det ikke! Vil jo alltid være noen som opplever at de må vente, og det er de som gjerne sier ifra om det også. Alle de fornøyde kundene hører man ikke like mye fra. Synes absolutt ikke vi skal avskrive korallrevet så lett! Tror det lengste jeg har ventet er 3-4dager. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Junior Member
|
Så var forsendelsen avbestillt. Sendte forespørsel til butikken om status, og fikk da som svar at 1) Bresslein hadde ikke svart på 14 dgr, 2) det var ferieavvikling i Bresslein, og 3) De hadde ikke kapasitet til å levere før uke 28.
Sendte en mail til bresslein selv og spurte om dette stemte. Fikk umiddelbart svar tilbake om at dette ikke stemte i det hele tatt. Korallrevet hadde ingen bestilling inne, og om det kom inn bestilling (og butikken ikke hadde på lager) kunne de lage og sende en umiddelbart. Så, ordren er slettet, og jeg kommer aldri til å handle der. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
ikkje heng dem med en gang.... er slett ikke sikkert korallrevet handler direkte med bresslein... de fleste handler vel igjennom grosister eller andre mellomledd.... men en annen ting je misstenker noen nettbutikker for er og samle opp bestillinger før de sender dem videre for og spare på frakt....
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Junior Member
|
Jeg er da ikke ut etter å henge dem ;-) Men når de selv sier de har vært i kontakt med bresslein, og fått tilbakemeldingene som angitt i forrige kommentar fra meg, og så viser det seg at det aldeles ikke stemmer..... da er det litt værre.
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administrator
|
Det var Fellesferie i Tyskland for ikke så lenge siden og det var generelt vansklig å få fatt i ting fra dem i denne perioden. Hadde selv en kammerat av meg som valgte å reise ens ærend til Hamburg for å hente varene han hadde bestilt fremfor å vente da pakke avdelignen deres var ferie stengt.
Grotech hadde ferie stengt om Bresslein også hadde stengt forrundrer meg ikke. Uansett så tror jeg nok Vizar i sitt tilfelle gjorde det rette med å avbestille.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Etterlyser erfaringer.. | Knut-Arne Berg | Aquascaping | 4 | 30th July 2007 10:39 |
| korallrevet - ventetid? | joachimB | Pratemakeren | 23 | 19th March 2007 01:35 |
| Erfaringer med Aqua Medic TurboFlotor 5000-single. | frontosa | Lys, filtrering & annet utstyr | 1 | 14th November 2006 08:00 |
| aquamedic percula skummer noen erfaringer? | scorpion | Lys, filtrering & annet utstyr | 3 | 1st September 2005 09:28 |
| har noen erfaringer om denne eremitten? | alf-magne | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 2 | 16th March 2005 09:21 |