Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23rd January 2007, 13:12   #1 (permalink)
Senior Member

endy sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 323
Standard interceptor

hvor i bergen selger man dette da???
trengs det resept?
endy er offline   Svar med sitat
Gammel 23rd January 2007, 13:29   #2 (permalink)
Senior Member

alf-magne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: varhaug
Meldinger: 672
Standard Re: interceptor

dyrleger kan skaffe...
Gammel 9th April 2007, 00:12   #3 (permalink)
Forhandler

Pjot sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Bergen/Askøy
Meldinger: 914

Kordan går dette her? E` du blitt kvitt disse små :evil: jævlene nå? Glemte å spørre og du har/hadde de samme i akvariet på kontoret. Hvis det e` tilfelle vil eg faktisk ikkje bytte koraller med deg, (rart sant).
Gammel 9th April 2007, 10:39   #4 (permalink)
Junior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Moss
Meldinger: 54

å hva er det vi egentelig diskuterer her? Interceptor er hva? Og hva er de små jævlene for noe?
Pedro er offline   Svar med sitat
Gammel 9th April 2007, 11:02   #5 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Meldinger: 1,887

Interceptor det er en medisin mot AEFW=acropora eating flatworms, de småjævlene er da AEFW... 8)

Du kan lese videre om dette i denne tråden: http://www.saltvann.aquafreaks.no/Fo...ic/t=1974.html

www.norskhdforum.org
Chriss er offline   Svar med sitat
Gammel 9th April 2007, 13:12   #6 (permalink)
Senior Member

joachimB sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Tårnåsen
Meldinger: 447

Sitat:
Opprinnelig postet av Chriss
Interceptor det er en medisin mot AEFW=acropora eating flatworms, de småjævlene er da AEFW... 8)

Du kan lese videre om dette i denne tråden: http://www.saltvann.aquafreaks.no/Fo...ic/t=1974.html
Jeg trodde man brukte interceptor for å drepe red-bugs, ikke AEFW.. Tar det seg av begge deler, eller er det bare jeg som har misforstått?
joachimB er offline   Svar med sitat
Gammel 9th April 2007, 14:04   #7 (permalink)
Senior Member

alf-magne sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: varhaug
Meldinger: 672

Sitat:
Opprinnelig postet av joachimB
Jeg trodde man brukte interceptor for å drepe red-bugs, ikke AEFW.. Tar det seg av begge deler, eller er det bare jeg som har misforstått?
det stemmer at det er til red-bugs men det er vel gjordt forsøk med interceptor i bekjempelse av acroeating flatworms i varierende konsentrasjoner med varierende resultater.
Gammel 9th April 2007, 17:20   #8 (permalink)
akvarieutstyr.com

Chriss sin avatar

Meldinger: 1,887

Sitat:
Opprinnelig postet av joachimB
Sitat:
Opprinnelig postet av Chriss

Hei.
Det er overhengende fare for at jeg har misforstått/stoler for mye på hukommelsen ikke første og neppe sistegangen...

RedBugs er det denne: http://www.liveaquaria.com/general/g...al_pagesid=351 jeg tenkte i farten på røde planarier... :shock: :lol:

www.norskhdforum.org
Chriss er offline   Svar med sitat
Gammel 9th April 2007, 20:14   #9 (permalink)
Senior Member

endy sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 323

det er dette karet pjot. trodde du visste det. skal ikke lure på deg noen plager. har ikke sett de på mange uker nå men skal nok kjøre noen omganger til med interceptor her. skal heller ikke ha dette i hovedtanken min. kommer til å dippe de i flatormdipp i tillegg og før jeg legger avleggere hjem.. du kan jo tenke deg om, det er ellers mange måter å bøye tre på har jeg funnet ut (det kan jo sikkert taes i en annen tråd

ikke noe problem å gjøre disse kurene i et 100 liters akvarie. det er verre når du nærmer deg 1000. men skal love alle at karantene karet er det viktigste karet i huset
for meg virker det som at interceptor tar knekken på alle pods i karet. de fløt i hundre talls i karet. det tok ca 4-5 timer før red bugsene slapp taket, men på grunn av at livssyklusen til disse dyrene er lite kjent, må man altså gjøre kuren flere ganger. det er utrolig lite som skal til og det er svært effektivt, er i alle fall min oppfatning
kan anbefale iallefall å ha interceptor liggende. fikk selv dyrlegen til å regne ut hvor mye jeg trengte så nå kan jeg kurere hele akvariet på Nordnes om jeg vil.
endy er offline   Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are