| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
hvor i bergen selger man dette da???
trengs det resept? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
dyrleger kan skaffe...
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Kordan går dette her? E` du blitt kvitt disse små :evil: jævlene nå? Glemte å spørre og du har/hadde de samme i akvariet på kontoret. Hvis det e` tilfelle vil eg faktisk ikkje bytte koraller med deg, (rart sant).
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Junior Member
|
å hva er det vi egentelig diskuterer her? Interceptor er hva? Og hva er de små jævlene for noe?
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Interceptor det er en medisin mot AEFW=acropora eating flatworms, de småjævlene er da AEFW... 8)
Du kan lese videre om dette i denne tråden: http://www.saltvann.aquafreaks.no/Fo...ic/t=1974.html |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 (permalink) | ||
|
akvarieutstyr.com
|
Sitat:
Det er overhengende fare for at jeg har misforstått/stoler for mye på hukommelsen ikke første og neppe sistegangen... RedBugs er det denne: http://www.liveaquaria.com/general/g...al_pagesid=351 jeg tenkte i farten på røde planarier... :shock: :lol: |
||
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
det er dette karet pjot. trodde du visste det. skal ikke lure på deg noen plager. har ikke sett de på mange uker nå men skal nok kjøre noen omganger til med interceptor her. skal heller ikke ha dette i hovedtanken min. kommer til å dippe de i flatormdipp i tillegg og før jeg legger avleggere hjem.. du kan jo tenke deg om, det er ellers mange måter å bøye tre på har jeg funnet ut
ikke noe problem å gjøre disse kurene i et 100 liters akvarie. det er verre når du nærmer deg 1000. men skal love alle at karantene karet er det viktigste karet i huset for meg virker det som at interceptor tar knekken på alle pods i karet. de fløt i hundre talls i karet. det tok ca 4-5 timer før red bugsene slapp taket, men på grunn av at livssyklusen til disse dyrene er lite kjent, må man altså gjøre kuren flere ganger. det er utrolig lite som skal til og det er svært effektivt, er i alle fall min oppfatning kan anbefale iallefall å ha interceptor liggende. fikk selv dyrlegen til å regne ut hvor mye jeg trengte så nå kan jeg kurere hele akvariet på Nordnes om jeg vil. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|