| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Hei alle sammen
jeg skal bygge et salt vannskar noen som har noe info på materiell som jeg kan bruke? jeg tenkte sel at jeg skulle bruke glassfiber eller litex plater på. det skal bare være innsikkt for fra. størrelse: ca 1.5m bredde og ca 1.5m dypt og ca 80-90 cm. ca 120-180 liter sump. noen som har noen tips og råd???? |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administrator
|
Glassfiber kan brukes, men du må huske på at all lim, primer og topcoat er nødt til å være godkjent for drikkevann.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Member
|
Jeg har noen veldig gode tips til deg. Har akkurat bygget ferdig en 430 liter. Dvs det er en ting som gjenstår, innsetting av den siste glassplaten i termoglasset og påfylling av tørr luft mellom glassplatene.
Kommer en artikkel på hjemmesiden min i Januar, hvis termoglasset funker. Byggeteknikken kan du se i dette testkaret som jeg bygget først: http://www.nettakvariet.no/forum/sho....php?t=1062093 Jeg har brukt polyester isteden for epoxy til lamineringen. Grunnen er at det er grisebillig i forhold. Polyesteren forsegles med epoxymaling etterpå.
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bygge sump??? | leffa | Lys, filtrering & annet utstyr | 5 | 26th December 2006 14:00 |
| Bygge sump | Breiflabben | Aquascaping | 17 | 23rd May 2006 23:14 |
| Bygge HQI! | Chriss | Lys, filtrering & annet utstyr | 18 | 31st May 2005 17:46 |
| Bygge rev !! | Rusky | Aquascaping | 5 | 21st August 2004 14:40 |
| Bygge Akvarie | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 36 | 23rd March 2004 00:30 |