| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Forhandler
|
Nokken her i Bergen som har opplevd utslett eller andre symptomer på at ikkje alt i akvariet e` like ufarlig? Sjøl har eg blitt stukket av bristleworms, ganske plagsomt og anbefales ikkje, men selvsagt ikkje på langt nær så farlig som Mycobacterium marinum.
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administrator
|
Klarte en gang å bli delvis snø/sol blind etter at jeg hadde jobbet med akvariet og HQI lampen min. Skjønte ikke hva som var årsaken til de knall røde øynene mine med sandpapir følelse før øyelegen spurte om jeg hadde vært på ski, lenge på sjøen eller drev med sveising.. Øynene mine var da fulle av små sår eller rifter som forårsaket sandpapir følelsen.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
Jeg ble fryktelig syk i hele kroppen ,alle ledd med influensa symptomer og 40 i feber.
spesialister konkluderte med at det kunne være akvariet Det jeg gjør nå... jeg bruker en lang platikkpose, type brødpose som jeg lager hull til fingene i, deretter tar jeg på meg en rimelig tjukk plastikk hanske. Jeg har også skaffet meg en lang gripetang som jeg kan flytte både stein og koraller med om nødvendig. Men jeg MÅ skrape alger manuelt nederst i karet og da tar jeg på meg plastikk. Har en diger anemone og den sender jo og ut gift som kan stikke godt. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administrator
|
Jeg har sett at det finnes slike laaange plastik hansker som ofte brukes til rengjøring (type gule) Klart det ikke alltid funker hvis karet ditt er 80cm høyt men bør være overkomelig for de fleste "normale" akvarier.
Man skal være forsiktig med hva enn tar i og det er heller ikke nødvendig å stikke fettete/oljete fingre i karet. |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nyttige videoer om innredning av tanken din. | Tage | Aquascaping | 4 | 11th May 2009 15:42 |
| Hvorfor trives ikke Korallene mine? | Tormod | Kjemien i akvariet | 12 | 21st December 2007 13:26 |
| Hvorfor døde turboene mine????? | rikard | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 7 | 3rd April 2006 15:54 |
| Hva forer du tanken din med? | Chriss | Anbefalinger, tips & triks | 5 | 7th November 2005 15:35 |
| Størrele på tanken.. | Joannanas | Ny til Hobbyen | 11 | 13th June 2005 14:22 |