| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
har startet en phytoklankton kultur, tenkte jeg skulle ta og blogge oppdateringer og resultater. har skrevet allt so far.phytoplankton blogg
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
Spennende prosjekt alf_magne.
Hold oss oppdatert. Virker som du har en god start her..... |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei , det dukker ikke opp noe på den florida linken hos meg...
hvilken art phyto har dem der på lager ? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
hei clown! takker for opplysningen! har fikset linken nå. etter som jeg har sett har de flere tyrper phyto.
Rusky: takker! ja håper jeg klare og holde liv i kulturen og oppnår målet med og kultivere copods! ¨tiden vil vise!
|
|
|
#5 (permalink) |
|
akvarieutstyr.com
|
Kjempe artig Alf_magne, denne bloggen skal det bli kjekt å følge med videre.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hei Alf Magne , dette var interessante saker . Hvilken phyto-art er det du kultiverer ?
er også nyskjerrig på denne næringen , vet du hvor mye nitrit/nitrat den inneholder ? |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
tror det er den kulturen som heter "Nanochloropsus"
står lite om mengden av nitrat/nitrit. står bare hva blandinge består av: nitrat, phosfat, sodium, jern, cobalt, zink, molybdate, sulfat, kopper, thiamine, biotin, cyanocobalamin, askorbin syre og maganese. etter som jeg har lest så kan du redusere næringstilsettningen med 50% om du bruker springvann men da øker også sjangsen for og få konkurende mikroorganismer i kulturen. har lagt inn et nytt bilde av kulturen, nermer seg klar til og "sås" i en ny flaske!
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Member
|
Har et spørsmål rundt det her.. Jeg tilsetter 10ml Kent Marine Phytoplex annenhver dag, og siden ting fungerer rimelig greit her nå så tenker jeg å fortsette med det..
Kunne/burde jeg gro dette selv istedet for å kjøpe, eller bruker jeg så lite at ikke det er noen vits?
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administrator
|
Økonomisk sett så lønner det seg nok i lengden å dyrke phytoplankton frem selv fremfor å kjøpe Marine Phytoplex. På den andre siden har du enda en ting du må passe på forutenom akvariet.
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Member
|
Ja, for dette krever daglig vedlikehold eller? Da er det ikke så aktuelt for min del desverre..
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| phytoplankton kultivering | alf-magne | Tropisk Oppdrett | 7 | 3rd November 2006 16:55 |