| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
Senior Member
|
det er sikkert mange som klekker sine egne artemier...
hva med å dele infoen? det er ikke vits i at alle skal finne opp kruttet. hva skal til for og få et kull til og bli store? hva skal de spise? hvilken temp? hvor stort karr? LS? det kan vere interesant og høre hva ander gjør. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
slik jeg forstår det. så går artemiene gjennom tre stadier i livet.
jeg for min del har ikke fåt de forbi det første..... jeg mater de med spiruliner, og de går bare i et beger med en luftslange i. jeg har også prøvd oppned flaske trikse, og det funket fint. men igjen kommer spørsmålene fra forige innlegg. hva mer??? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Senior Member
|
I en beger eller en flaske er det nok ikke nok plass til mange voksne artemia-vatnet vil bli svært fort for forurenset.Ordner du et lite kar ca 20 l vann i, økes sjansene fort til at dem kan bli voksne . Det beste foralternativ er antakelig phytoplankton , men det finnes også ferdige preparater å kjøpe .
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
jeg setter nå opp en 45L klekkeri\sump. jeg tenkte primert å ha artemia i den, men hva trenger jeg mer???
varme? sand? LS? karret kommer til å være i tilleg til nåverende karr og sump, men jeg ønsker å kjøre med samme vann. ser ikke for meg at det skal vere noe problem. kommer til og mate de med spiruliner i begynelsen, og jeg tengte å ta en tur i butikken for og kjøpe noe mer plankton. tanken er jo å få en kultur gående, og jeg regner med at de(som alle andre dyr) har seg en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Senior Member
|
Hehe,litt varme er nok en fordel med hensyn til forplantningslysten...
..de OVERLEVER i kjøleskap , men "forplantningskvoten" er nok best på noenogtyve grader... ikke helt ulik høyerestående arter lys er bare nødvendig hvis det er phytoplankton i kulturen. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Member
|
Hvordan gikk det med denne?
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Senior Member
|
hvilken type artemia bruker dere freaks egentlig? de jeg dyrker er i alle fall så små at det er kun klovnene som ser de :shock:
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Forhandler
|
Sitat:
En luftestein i en flaske på 1,5L lager mye bobler, det gir en pekepinn på kor mye luft som trengs. Har sjøl hatt best suksess i 1,5L plastflasker som man bytter alt vannet på en gang i uken. Husker ikkje om det gikk en eller to uker før de var fullvoksne, (ca 15mm). |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
Han Pjot har selvfølgelig rett , dyrkning av artemia i et korallrevssystem er
ikke til å anbefale , også artemiaforet vil jo fordeles i systemet som resulterer i enda mer forurensing , i tillegg til det som han skriver... Sorry Nagel , fikk ikke med meg at du ville bruke det slik , ellers så misforsto jeg , ellers så hadde jeg ikke lest allt... |
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Plankton Artemia osv | Chriss | Muslinger, Nyttedyr og andre virvelløse dyr | 1 | 1st November 2005 09:30 |