| Anbefalinger, tips & triks Ett forum som tar for seg alle former for anbefalinger av utstyr,løsninger & triks som ikke står i noen bok. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 (permalink) |
|
noen som har tegninger til å lage en sump??
skal kjøpe et 300l akvarium som jeg skal lage til saltvann så jeg lurte på hva dere anbefaler om jeg skal ha sump eller ikke, har ikke hatt saltvanns akvarium før. har lest veldig mye om saltvann men ikke kommet fram til noe fasitt svar, så tenkte jeg skulle spørre dere. håper neon kan hjelpe meg med dette, har lyst til å begynne snart mvh |
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Member
|
Hvis du vil, kan du lese gjenom mine innlegg, http://saltvann.aquafreaks.no/Forums...hor=svein.html
Jeg er nybegynner jeg og, og har stilt masse spørsmål(om det meste) |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Forhandler
|
Vil absulutt anbefale sump. Om du deler den inn i masse kompliserte kammer med refugium eller om du bare enkelt og greit kun har en balje fra ikea. Sumpen bruker de fleste til å plassere skummeren, varmekolbe og diverse annet utstyr i. Dette e` fordi at det e` finere med koraller og fisk i karet enn en haug med utstyr. Man kan også foreta vannbytter uten at vannstanden senkes i karet. Har du en skummer som produserer magne små luftbobler i returvannet kan man fint løse dette problemet i en sump. Går utløpet rett i karet blir det litt værre å løse sånne problemer.
|
|
|
|
![]() |
| Bokmerker |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| sump | Christer.W. | Ny til Hobbyen | 2 | 10th April 2006 19:28 |
| sump | Nagel | Ny til Hobbyen | 6 | 22nd February 2006 23:36 |
| fra 200l u/sump til 200l m/sump:)+spørsmål til reptilus | alf-magne | D.I.Y Gjør det selv | 26 | 10th January 2005 00:41 |
| Sump - R.I.P :-( | Vizar | D.I.Y Gjør det selv | 5 | 16th August 2004 22:06 |
| Sump | Rusky | Lys, filtrering & annet utstyr | 13 | 10th August 2004 20:35 |